Friday, Jul 8, 2022

صفحه نخست » از لبخند حمید نوری تا آزادی اسدالله اسدی

roostai_070822.jpgفرزانه روستایی - در لحظات آخر دادگاه حمید نوری او لبخند ابلهانه و تمسخرآمیزی بر لب داشت و شعر کودکانه ای را برای حضار زمزمه می کرد: آشتی آشتی همه با هم بریم تو کشتی. بسیاری در این فکر بودند که این اطفار حمید نوری چه معنایی دارد و او چه چیزی را به استهزا گرفته است. امروز و در پس زمینه توافق دولت بلژیک و جمهوری اسلامی برای زمینه سازی آزادی اسدی می شود فهمید که از زمان دادگاه حمید نوری رایزنی هایی برای توافق و مبادله محکومان حساس بین ایران و اتحادیه اروپا در جریان بوده است و این هفته به احتمال زیاد به بار می نشیند.

اولین ثمره این توافقنامه توافق دو طرف بر سر وجود یک استاندارد دوگانه در رعایت حقوق بشر برای مردم ایران و برای مردم اروپاست، به این معنا که کشتن و ترور و آزار و اذیت ایرانی ها به هر دلیل، مانند کشته شدن اتباع غرب مضموم و محکوم نیست.
و نیز اینکه رژیم کثیف آخوندی بهترین آپشن برای حکومت بر مردم ایران و اقلیم آن است و کلیت غرب بجز آخوندهای مال مردم خوار شیطان پرست هیچ طرف دیگری را در ایران به رسمیت نمی شناسد.

اما شاید بدتر از همه این باشد که دوران جدیدی از ترور و وحشت در سراسر جهان علیه ایرانیان خارج از کشور به راه می افتد که از قضا این بار با نگرانی و استرس کمتری برای آدمکش های رژیم اجرا می شود.

هفته آینده تاریخی است که قرار است رای نهایی حمید نوری اعلام شود و در صورتی که توافقنامه مبادله بین جمهوری اسلامی و بلژیک نهایی شود می توان انتظار داشت که هر دو حمید نوری و رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل یک ساعت بعد سوار هواپیمای جت اختصاصی شوند تا بی درنگ به تهران پرواز کنند.

دمکراتیک ترین کشورها و بد نام ترین کشورها می توانند بر سر مبادله مجرمین توافق یا معامله کنند و بده بستان داشته باشند و این موضوع در نظام بین الملل بی سابقه نیست. اما اگر چنین توافقی در چنین مقطع حساسی بین ایران و غرب متشکل از آمریکا و اتحادیه اروپا امضا و اجرایی شود، به این فکر کنید که غرب در ازای آزاد کردن مهمترین زندانیان نظام آخوندی در تاریخ دیپلماسی باید چه امتیازی گرفته باشد که تقریبا همه کشورهای اتحادیه اروپا روی آن توافق دارند.
بوی معامله های بزرگ و کثیف بر سر تک تک ایرانیان معترض خارج از کشور می آید.

ما باید احتمال دهیم که جزییات پنهان این توافقنامه می تواند مربوط به تعیین سرنوشت کلی کشور و نیز تضمین پایداری و ماندگاری این نظام تا دندان مسلح و تا مغز استخوان فاسد باشد که به دلیل بحران های حاد داخلی، آماده خرید و فروش همه چیز و همه کس است.
باید تا هفته آیند ه صبر کرد و دید!

کانال یوتوب فرزانه روستایی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy