Monday, Jul 11, 2022

صفحه نخست » پاسخ حسین شریعتمداری به ظریف

shariatmadari_070922.jpgفخری‌زاده به شدت با برجام مخالف بود

رادیو فردا - حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در مؤسسه کیهان، در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف گفت بر اساس صوت و تصویری که محسن فخری‌زاده از عوامل اصلی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی وجود دارد، او «به شدت با برجام مخالف بود».

محسن فخری‌زاده آذر ۱۳۹۹ در یک حمله در نزدیکی تهران کشته شد و مقام‌های جمهوری اسلامی، اسرائیل را به دست داشتن در این حمله متهم کردند.

شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «باید به جناب ظریف گوشزد کرد که اسرائیل فخری‌زاده را زد که یکی از دانشمندان مخالف سرسخت برجام را حذف کند تا برجام حفظ شود.»

این چهره تندرو و در عین حال پرنفوذ جمهوری اسلامی، بدون نام بردن از کسی تأکید کرد: «اسرائیل اگر قصد نابودی برجام را داشت باید کسانی را می‌زد که از برجام حمایت می‌کنند.»

هفته گذشته خبرگزاری فارس در خبری با عنوان «اظهارات جدید و منتشرنشده ظریف» سخنان اخیر وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی را در جمع تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه منتشر کرد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، آقای ظریف در این سخنان خود، فخری‌زاده را «یکی از بی‌مبالات‌ترین آدم‌ها در حوزه امنیت» توصیف کرد و گفت: «اسرائیل هر وقت می‌خواست می‌توانستند ایشان را بزند.»

ظریف همچنین این ادعا را مطرح کرد که کشته شدن فخری‌زاده پس از انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا، در راستای تلاش اسرائیل برای نابودی برجام بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

حامد فخری‌زاده، فرزند محسن فخری‌زاده، به این اظهارات ظریف واکنش نشان داد و در توئیتر نوشت: «آمریکا و اسرائیل کسانی را ترور می‌کنند که برای آنها مزاحمت و برای کشور اعتلا و اقتدار می‌آفرینند، نه اشخاص منفعلی که مزاحمتی ندارند.»

ظریف دوشنبه ۲۰ تیر، در واکنش به انتشار سخنان خود و پیامدهایش، خبرگزاری فارس را به تحریف این سخنان متهم کرد.

بحث بر سر موافقت یا عدم موافقت یکی از طراحان اصلی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی با برجام در حالی است که هنوز مذاکرات برای احیای برجام به نتیجه نرسیده و چشم‌انداز مشخصی از دستیابی به توافق احیای برجام نیز وجود ندارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، ظریف در نشست اخیر خود از عملکرد دولت ابراهیم رئیسی در مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرده و گفته‌است: «من نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم، ولی بازی شماتت را ما در زمان ترامپ بردیم، و این بازی را ما در زمان بایدن به خصوص بعد از دولت (روحانی) باختیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy