Wednesday, Jul 13, 2022

صفحه نخست » حکومت داعشی در برلین، اسلامگرایان چچن: پوتین مانع نشود از اوکراین به برلین حمله می‌کنیم

chechen_071322.jpgجواد طالعی - رادیو بین المللی فرانسه

سخنگوی مجلس و یکی از فرماندهان نزدیک به رمضان قدیرف، دست نشانده ولادیمیر پوتین در چچن، تهدید کرد که اگر پوتین اجازه بدهد نیروهای تحت فرماندهی قدیرف به برلین و ورشو حمله خواهند کرد. این تهدید حتی اگر یک بلوف توخالی باشد، نشانگر ژرف شدن اختلاف میان آلمان و روسیه است.

نشریه مرکور آلمان که از مونیخ روی شبکه جهانی اینترنت می رود، روز سه شنبه ۱۲ ژوئیه ضمن انتشار خبر اشغال منطقه لوهانسک در شرق اوکراین، گزارش داد که اکنون دو شهر دیگر شرق اوکراین هم با خطر سقوط روبرو شده اند.

برپایه همین گزارش تنها نیروهای ارتش روسیه نیستند که در اشغال شرق اوکراین شرکت دارند، بلکه نیروهای چچنی تحت فرمان رمضان قدیرف هم از آغاز حمله روسیه در نوک جبهه حضور داشته اند. اکنون، یکی از نزدیک ترین افراد مورد اعتماد قدیرف که نقش سخنگوی او را بازی می کند گفته است که قدیرف آرزومند آن است که با نیروهای خود از مرز اوکراین بگذرد و پس از حمله به ورشو تا برلین پیشروی کند.

قدیرفیست‌ها چه می‌کنند؟

رسانه آلمانی اضافه می کند: "نیروهای تحت فرمان قدیرف، که خود را قدیرفیست می نامند، همواره به صورت آشکار با غرور از نقش خود در "عملیات ویژه"ی روسیه در اوکراین سخن می‌گویند و فیلم ها و تصاویر مربوط به عملیات خشن خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند".

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

"ماگومد داودف" سخنگوی مجلس چچن و نزدیک ترین فرمانده به قدیرف هم، پس از تاکید بر قدرت قدیرفیست ها، برلین را هدف قرار داده است. او، ضمن تهدید حمله به برلین ادعا کرده است که از این طریق نیروهای چچنی از "ارزش های اسلامی" دفاع می کنند.

روسیه که زمانی نگران پیروزی اسلامگرایان در جنگ داخلی چچن بود، اکنون تندروترین و خطرناک ترین همین اسلامگرایان را تحت فرماندهی قدیرف و نزدیکان او به جان اوکراین انداخته است و به وسیله آنها آلمان را هم تهدید می کند.

شبه نظامیان اسلامگرای چچن در جریان حمله به اوکراین با خشونت، تجاوز، ایجاد وحشت و کشتار غیرنظامیان کوشیدند مقاومت جامعه مدنی اوکراین را در برابر ارتش متجاوز روسیه در هم بشکنند.

ویدئوی سخنان سخنگوی مجلس چچن به وسیله روزنامه نگار آمریکائی "جولیا دیویس" نیز در شبکه توئیتر منعکس شده است. وی می گوید: "اگر پوتین مانع ما نشود، ما تا برلین پیش خواهیم رفت و ارزش های اسلامی را در آنجا به اجرا خواهیم گذاشت".

حکومت داعشی در برلین؟

منظور داودف از اجرای ارزش های اسلامی، راه انداختن حکومتی شبیه داعش سوریه در برلین است.

بنا به ادعای کاخ کرملین، مهم ترین انگیزه پشتیبانی ولادیمیر پوتین از حکومت بشار اسد در سوریه، سرکوب داعش و پیش گیری از سرایت اندیشه های افراطی تروریست های اسلامگرا به روسیه بود، اما او از تهدید همسایگان غربی اوکراین به وسیله همین نیروهای خطرناک استقبال می کند.

تهدید برلین از سوی رهبر شبه نظامیان مسلح چچن تنها سه روز پس از قطع کامل صدور گاز به آلمان صورت گرفته است. موضوعی که آلمان را با مشکلات بزرگ اقتصادی روبرو کرده و بر بیم مردم این کشور از یک زمستان سرد و سخت افزوده است. در این شرایط تهدیدهای اسلامگرایان تحت پشتیبانی پوتین نشان می دهد که رئیس جمهوری روسیه برای ادامه جنگ روانی با آلمان از هیچ وسیله ای چشم پوشی نمی کند.

جنگ روانی روسیه و آلمان بسیار پیش از تجاوز نظامی پوتین به اوکراین آغاز شد. مناسبات دو کشور از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه سرد شد و در جریان مسمومیت الکسی ناوالنی از مخالفان مهم ولادیمیر پوتین در اوت ۲٠۲٠ و درمان او در بیمارستان شاریته برلین وارد مرحله بحرانی شد. حمله روسیه به اوکراین این مناسبات را قهرآمیز کرد، زیرا آلمان در جایگاه یکی از مهم ترین پشتیبانان مالی و تسلیحاتی اوکراین قرار گرفت و صدها هزار شهروند اوکراین را به پناهندگی پذیرفت.

پوتین، در برابر مهاجرت جنگ زدگان اوکراین به کشورهای غربی از جمله آلمان، سیاستی دوگانه را دنبال می کند. او از یک سو خوشحال است که از این طریق بر مشکلات اجتماعی و اقتصادی رقبای غربی خود می افزاید و آن ها را با بحرانی تازه روبرو می کند و از سوی دیگر، ترجیح می دهد با اعطای گذرنامه روسی تمام مردم اوکراین را به اتباع خود تبدیل کند تا از این راه همان سرنوشتی را برای اوکراین رقم بزند که در مورد شبه جزیره کریمه در سال ۲٠۱۴ رقم زد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy