Thursday, Jul 14, 2022

صفحه نخست » اولین مصاحبه فخرالسادات محتشمی‌پور بعد از بازداشت مصطفی تاج‌زاده

taj_071422.jpgبازجوها صراحتا گفتند که برای دستگیری او تحت فشار بودند

رادیو فردا - فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده، در مصاحبه‌ای ضمن ابراز نگرانی از بی‌اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت همسرش شش روز پس از بازداشت او گفت که مقام ارشد اطلاعات سپاه باید در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

خانم محتشمی‌پور روز پنج‌شنبه ۲۳ تیرماه در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحیلی «امتداد» تصریح کرد که به او اطلاع داده‌اند مصطفی تاج‌زاده «دو پرونده باز از سال ۹۶ دارد» که هنوز به آن‌ها رسیدگی نشده است.

او در عین حال با ابراز نگرانی از مداخله «افرادی» در پرونده همسرش افزود که بازجوها صراحتا به او گفته‌اند که برای دستگیری تاج‌زاده «تحت فشار» بوده‌اند.

خانم محتشمی‌پور در این مصاحبه از فرد خاصی نام نبرده اما در ادامه در مورد مرجع تصمیم‌گیرنده برای دستگیری همسرش با نقل قول از خود آقای تاج‌زاده گفته است که پرونده او «مستقیما زیر نظر مقامات ارشد نظام» بوده و به همین دلیل هم آقای تاج‌زاده در مکاتبات خود «ایشان» را مخاطب قرار می‌داده است.

به نظر می‌رسد اشاره او به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، است که در اغلب نامه‌های سرگشاده مصطفی تاج‌زاده در این سال‌ها مخاطب قرار گرفته است.

خانم محتشمی‌پور پیشتر نیز در ویدئویی که بلافاصله پس از بازداشت همسرش منتشر کرد، مسئولیت هرگونه اتفاقی برای آقای تاج‌زاده را متوجه رهبر جمهوری اسلامی، و فرزند او، مجتبی خامنه‌ای دانسته بود.

هم‌زمان با موج تازه بازداشت‌ها در ایران، رسانه‌های حکومتی شامگاه ۱۷ تیر از بازداشت مصطفی تاج‌زاده، معاون پیشین وزیر کشور در دولت محمد خاتمی، خبر داده بودند.

خبرگزاری مهر در خبر کوتاه خود اتهام آقای تاج‌زاده را «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور» عنوان کرد و بدون اشاره به جزییات نوشت که اتهام دیگر آقای تاج‌زاده «نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی» است.

مصطفی تاج‌زاده در پی انتخابات مناقشه‌انگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز بازداشت و به شش سال زندان محکوم شد که این محکومیت بعدها یک سال افزایش یافت و در مجموع به هفت سال رسید.

آقای تاج‌زاده از منتقدان صریح آیت‌الله خامنه‌ای است که از داخل زندان نیز نامه‌های سرگشاده‌ای خطاب به او منتشر کرد. این فعال اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد، اما چنان که پیش‌بینی می‌شد شورای نگهبان صلاحیت وی را رد کرد.

بازداشت این فعال سیاسی همزمان با بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد، دو سینماگر ایرانی و از امضاکنندگان بیانیه اعتراضی «تفنگت را زمین بگذار» انجام گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy