Friday, Jul 15, 2022

صفحه نخست » پیشنهاد مشخص و عملی به شاهزاده رضا پهلوی برای ارتباط فعال با جامعه ایران؛ ف. م. سخن

a554f143fc44966e213e716cb92b0620289d4ccc.jpegدر گفت و گوی جناب شهرام همایون با من در تلویزیون «کانال یک» در باره عملکرد شاهزاده رضا پهلوی، ایشان سوالی مطرح کردند که سعی می کنم در این مطلب به آن پاسخ دهم.

ایشان پرسیدند به طور مشخص از شاهزاده رضا پهلوی چه می خواهیم؟

من به عنوان نویسنده ای که معتقد است در میان اپوزیسیون، فرد و گروهی با وزن و جایگاه شاهزاده وجود ندارد، پیشنهاد های خود را در قالب نوشته های کوتاه و مختصر بیان می کنم شاید مسموع افتد و ما از سکون سیاسی که در آن گرفتار آمده ایم رهایی پیدا کنیم.

البته جای طرح مسائلی این چنین، در نوشته و مطلب نیست ولی چون هیچ گونه امکانی برای مشاوره با شخص شاهزاده وجود ندارد، ناچار به نوشتن بسنده می کنم.

اولین و مهم ترین کاری که شاهزاده و تشکیلات ایشان می توانند انجام دهند، ایجاد یک وب سایت زنده و فعال است.

زنده و فعال به این معنا که کار این وب سایت نه به گذاشتن چند مطلب بیات و تاریخ گذشته در ماه خلاصه شود، بلکه گروهی متشکل از افراد زبده و آگاه، در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، بین المللی... در فواصل کوتاه و منظم، دیدگاه های شاهزاده و حکومت مورد نظر ایشان در آینده را در این وب سایت بازتاب دهند.

حکومت آینده چگونه باید باشد؟ وضعیت زنان و جوانان در این حکومت چگونه خواهد بود؟ برای اعتلای فرهنگ ایرانی، چه کارهایی باید انجام شود؟ گام هایی که برای بهبود وضعیت اقتصادی برداشته خواهد شد از چه قرار خواهد بود؟ روابط میان حکومت آینده و کشورهای دنیا به چه صورت شکل خواهد گرفت؟ هنر و هنرمندان در حکومت آینده چه وضعیتی خواهند داشت؟....

و تمام این ها مبتنی بر برنامه های کوتاه مدت و دراز مدتی که شاهزاده برای ایران در نظر دارند و خواهان پیاده کردن آن ها در ایران آینده هستند.

در این وب سایت زنده و فعال، شاهزاده به صورت تصویری یا نوشتاری به صورت منظم با مردم سخن خواهند گفت و در مورد موضوعاتی که هر روز به شکلی در ایران اتفاق می افتد نظرشان را منعکس خواهند کرد.

بخشی از این وب سایت، به مقایسه گذشته و حال ایران خواهد پرداخت و چگونگی پیش رفت در دوران پهلوی و پس رفت در دوران جمهوری اسلامی را بیان خواهد کرد.

خدمات رضا شاه و محمد رضا شاه و ملکه فرح پهلوی با تصویر و فیلم به نمایش گذاشته خواهد شد.

خرابکاری های کسانی که به اسم آزادی و دمکراسی در دوران گذشته علیه حکومت فعالیت می کردند مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ضعف ها و کمبودها و اشتباهاتی که در دوران پیش از انقلاب وجود داشت، برای درس گرفتن در آینده بازشکافی خواهد شد.

این کار می تواند به عنوان نخستین و کم زحمت ترین و کم هزینه ترین گام برای ارتباط مستقیم شاهزاده با مردم و مخالفان حکومت، بخصوص در مواقع وقوع بحران در کشور برداشته شود.

من این پیشنهاد ساده و عملی را در اینجا مطرح می کنم و اگر علاقه و اشتیاقی به ادامه این مبحث وجود داشته باشد، پیشنهادهای دیگر را نیز مطرح خواهم کرد.

***********

گفت و گوی جناب شهرام همایون با ف. م. سخن پیرامون عملکرد شاهزاده
از دقیقه هفده و چهل به بعد



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy