Monday, Jul 25, 2022

صفحه نخست » ماجرای قطعی گسترده اینترنت در ایران چه بود؟

iran.jpg رادیو بین المللی فرانسه - از نخستین ساعات صبح روز دوشنبه سوم مرداد، کاربران در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های داخلی از بروز اختلال در اینترنت ثابت و همراه در بسیاری از مناطق تهران و شماری از استان‌ها خبر دادند. شرکت مخابرات ایران، در اولین واکنش، اعلام کرد: با توجه به دریافت گزارش هایی از کاربران در مورد قطعی گسترده اینترنت‌های همراه و خانگی در تهران و مناطق مختلف به اطلاع می‌رساند این قطعی ارتباطی به شرکت مخابرات ایران ندارد.

همزمان با این گزارش‌ها، یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، در حساب کاربری خود در توییتر از بروز اختلال برق در ساختمان ال‌تی‌سی، شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد.

اما در واکنش شرکت مخابرات، تنها به «اختلال ایجاد شده که باعث قطعی موقت اینترنت در برخی نقاط کشور شد»، اشاره شده است.

پایگاه اینترنتی آی‌اودا که وضعیت اینترنت در سراسر جهان را رصد می‌کند، از اختلال وسیع اینترنت در بخش‌های گسترده‌ای در ایران گزارش داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

مظفری، مدیر ارشد فناوری، همزمان با بروز اختلال در شبکه سراسری اینترنت در یک رشته توییت نوشت: امروز برای چندمین بار در سال ۱۴۰۱ اختلال برق در ساختمان LCT که یکی از ساختمان‌های شرکت ارتباطات زیرساخت است، تمام شبکه اینترنت کشور در ارتباطات داخل و بین الملل دچار مشکل شده است.

همانگونه که این کارشناس ارشد فناوری یادآوری کرده است از اوایل سال جاری، بارها، گزارش‌هایی مبنی بر بروز اختلال در شبکه سراسری اینترنت منتشر شده است.

این کارشناس فناوری اطلاعات، در رشته توییت‌های خود نوشت: روز دوشنبه هم «اختلال در ارتباطات اینترنت داخل و بین الملل کشور» روی داد اما «دقایقی پیش (پیش از انتشار توییت) این مشکل رفع شده است».

آنگونه که این کارشناس فناوری یادآوری کرده است، «در حال حاضر دسترسی به برخی از تجهیزات میسر نیست» و «تجهیزاتی که در این سالن قرار دارند برقرار کننده ارتباطات اکثر سرویس دهنده‌ها باهم هستند». بنابراین «اگر شما اینترنت شاتل داشته باشید و بخواهید آپارات را که در شرکت آسیاتک نگهداری می‌شود ببینید، ارتباط شما در این سالن برقرار می‌شود».

بر اساس این گزارش، در صورت برقراری جریان برق، این امکان وجود دارد که «تجهیزات از کار افتاده باشد» که «زمان رفع مشکل را طولانی‌تر می‌کند».

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به بروز اختلال در شبکه سراسری اینترنت واکنش نشان دادند و از مشکلات دسترسی به سایت‌های داخلی نیز ابراز گله‌مندی کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy