Friday, Jul 29, 2022

صفحه نخست » تخلیه فوری بافت تاریخی یزد

yazd_072922.jpgمنوتو - مهران فاطمی، استاندار یزد، با اشاره به اینکه به دلیل شدت بارندگی بافت تاریخی یزد دچار مشکل شده است، گفت: از ساکنان بافت تاریخی می‌خواهیم منازل خود را ترک کنند و برای اسکان آن‌ها در مساجد و اماکن مذهبی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که بافت فرسوده و تاریخی در محله «دروازه قصابها» در حال تخریب است. بارندگی از ساعت ۲ بامداد روز جمعه در یزد آغاز شد و طی چند ساعت رکورد متوسط بارش سالانه باران در این شهر را شکست. ظهر روز جمعه، میزان بارش ۵۰ میلیمتری از ایستگاه یزد گزارش شد که متوسط بارش سالانه در شهر یزد ۴۰ میلیمتر است.

به گزارش تسنیم، در حال حاضر تمام خروجی ها به سمت تفت و مهریز مسدود است و از شهروندان یزد درخواست شده از هرگونه تردد در شهر و جاده ها خودداری کنند.

در بیشتر مناطق استان شاهد جاری شدن سیل در شهر یزد و آبگرفتگی کامل زیرگذرها و منازل شهر شده است همچنین در منطقه مختلف شهر یزد شاهد فرونشست زمین بودیم که یکی از این فرونشست‌ها در منطقه بعثت یزد اتفاق افتاده و باعث خسارت به منازل و ماشین‌ها شده است.

بر اساس اعلام مدیرکل هواشناسی بارش‌ها امروز ظهر در شهر یزد شدیدتر خواهد بود که لازم است شهروندان آمادگی بارندگی امروز را داشته باشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy