Monday, Aug 1, 2022

صفحه نخست » کارزار تشویق تنوع ظاهر زنان جنجالی شد

bbc_080122.jpgبی بی سی - پوستری که هفته گذشته توسط دولت اسپانیا برای تشویق زنان به حضور در سواحل دریا با هر ظاهری که دارند منتشر شده بود، در روزهای اخیر در چند مورد خبرساز شده است.

در این چند روز سه زن بریتانیایی گفته‌اند از تصاویر آنها بدون اجازه برای طراحی این پوستر استفاده شده است.

تازه‌ترین شکایت مربوط به جولیت فیتس‌پتریک، زنی است که از سرطان پستان نجات‌یافته است. او که با عمل ماستکتومی هر دو پستانش را برداشته می‌گوید در این پوستر با دستکاری، صورتش را روی بدنی قرار داده‌اند که تنها یکی از پستان‌هایش ماستکتومی شده است.

او به بی‌بی‌سی گفته چنین کاری برخلاف مضمون اصلی چنین کارزاری است که زنان را تشویق می‌کند برای حضور در ساحل و پوشیدن مایوی شنا، نگران ویژگی‌های ظاهری بدن‌شان نباشند.

شنبه این هفته زن دیگری از اینکه تصویر او هم بدون اجازه استفاده شده شکایت کرد و گفت در این پوستر پای مصنوعی او حذف شده است.

خالق این کارزار بابت استفاده از تصاویر این زنان بدون کسب اجازه از آنها عذرخواهی کرده و گفته قصد دارد برای جبران، دستمزدی را که بابت انجام این کار دریافت کرده بین این چند زن تقسیم کند.

پیش از این وزارت برابری اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این کارزار را در پاسخ به «چاق‌هراسی»، نفرت و زیر‌ سوال بردن بدن‌هایی براه انداخته که از نظر بخشی از جامعه دچار «ناهنجاری» هستند. به گفته مسئولان این وزارتخانه به نظر می‌رسد چنین نگاهی بیش از همه متوجه بدن زنان به خصوص در فصل تابستان می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy