Tuesday, Aug 2, 2022

صفحه نخست » نواب: رهبری اصرار دارند پای کار برجام بایستید و تمامش کنید

navab_080222.jpgبرجام چند گیر کوچک دارد که چند ماه آینده حل می شود

جماران نوشت: حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، در گفتگویی به بیان نکات مهمی درباره مقابله تندروها با ابراهیم رئیسی، رفتار تندروها و ... پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

چرا هیچ امام جمعه اصلاح طلبی نداریم؟

من نمی توانم بگویم آن امام جمعه اصلاح طلبی که گذاشتند چه کار کرد؛ ولی می توانم بگویم آقای ناصری امام جمعه یزد اصلاح طلب است. در جلسه دفتر رهبری که می خواستند برای یزد امام جمعه انتخاب کنند، پیشنهاد من آقای ناصری بود و کس دیگری هم پییشنهاد نداشت ولی خود مقام معظم رهبری از بین گزینه ها آقای ناصری را انتخاب کردند. الآن اکثر ائمه جمعه آدم های مستقلی هستند و هیچ جناحی نیستند.

مردم بدانند تندروها گوش به فرمان رهبری هم نیستند

از این بهانه ها که الآن در مورد مقام معظم رهبری درست می کنند، زمان امام هم درست می کردند. بعد از اینکه امام اجازه دادند مجمع روحانیون مبارز درست شود یک سری افراد ناآگاه می گفتند امام فقط در اختیار جناح چپ است. ما در زمان امام آن را نپذیرفتیم و در زمان رهبری هم این را نمی پذیریم. آقای محتشمی فوت کردند و رهبری چه پیامی دادند؟ کدام جناح چپی پیام به این قشنگی داد؟!

رئیسی، در آینده مشکلش اصلاح طلبان نخواهد بود

من وابسته به چپ و راست نیستیم و از بیرون هر دو را می بینیم. همین آقای رئیسی، در آینده مشکلش اصلاح طلبان نخواهد بود؛ کما اینکه الآن هم اصلاح طلبان نیستند. همین تندهای جناح راست که به حسن آقا در حرم امام جسارت می کنند، فردا جلوی آقای رئیسی می ایستند. سال آینده ببینید چه کسانی جلوی آقای رئیسی می ایستند؟ همین الآن در مجلس چه کسی جلوی آقای رئیسی می ایستد؟

اگر امام الآن بود بحث رابطه با آمریکا چگونه بود؟

شاید سیاست های دیگری اتخاذ می کرد، ولی قطعا امام رابطه با آمریکا را اصلاح نمی کرد.

رهبری اصرار دارند که پای کار برجام بایستید و تمامش کنید

ولی اخیرا از کلیپ های سخنان آقای هاشمی چیزهای دیگری برداشت می شود.

ما آقای هاشمی را می شناسیم و امام را هم می شناسیم. من چون متهم نیستم به اینکه دشمن آقای هاشمی هستم، راحت می توانم حرف بزنم. من به آقای هاشمی احترام قائل هستم ولی آقای هاشمی امام نیست. امام خمینی(س) اگر امروز در قید حیات بود رابطه با آمریکا را اصلاح نمی کرد.

الآن آقای خامنه ای اصرار دارند که پای کار برجام بایستید و تمامش کنید؛ چند گیر کوچک دارد که چند ماه آینده حل می شود. امام اگر بود این کار را می کرد ولی با آمریکا رابطه برقرار نمی کرد. امام سر مواضعش بچگانه برخورد نمی کرد و کوچک فکر نمی کرد و هیچ وقت ملت ها را به آمریکا نمی فروخت. یعنی امضای برجام مثل امضای قطعنامه الجزایر در مورد گروگان ها است؛ امام روی آن اصرار داشت و رهبری هم روی این اصرار دارد. ولی هیچ وقت امام در زمان قطعنامه نگفت با آمریکا مصالحه کنیم و در طول ۱۰ سال حاکمیتش هیچ وقت در مورد آمریکا نرمش نشان نداد.

چرا می خواهیم مسائل و اشکالات خودمان را به پای رهبری بگذاریم؟ خودمان با هم کنار نمی آییم مسئولش رهبری است؟! الآن اگر آقای خوئینی ها از رهبری وقت ملاقات بخواهند، یک روزه وقت می دهند؛ به آقای عارف در مجمع تشخیص مصلحت نظام حکم داده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy