Thursday, Aug 4, 2022

صفحه نخست » بازداشت ۱۰ تروریست تکفیری داعشی مرتبط با اسرائیل در ایران

bazdasht_080222.jpgصدای آمریکا - وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ادعا می‌کند ۱۰ نفر نیروی «داعش» مرتبط با اسرائیل را که در صدد انجام «عملیات تروریستی» هم‌زمان با ماه محرم بوده‌اند، بازداشت کرده است.

در اطلاعیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۱۳ مرداد بر روی وب‌سایت وزارت اطلاعات انتشار یافته، بدون اشاره به مشخصات افراد بازداشت شده، برای معرفی آنها عبارت «تروریست تکفیری - صهیونیستی داعش» به کار رفته است.

وزارت اطلاعات ایران ادعا کرده که اسرائیل «تلاش داشته از طریق تیم‌های تکفیری - داعشی»، «عملیات تروریستی» در مجالس عزاداری محرم انجام دهد.

بر اساس این اطلاعیه، این گروه از ترکیه و عراق به ایران وارد شده بودند و در سه روز گذشته در غرب و جنوب کشور در پی «درگیری مسلحانه» دستگیر شده‌اند و «تجهیزات انفجاری، وسایل ارتباطی و سلاح‌های همراه آن‌ها» کشف و ضبط شده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید دو تن از نیروهای امنیتی در جریان بازداشت این افراد مجروح شده‌اند.

ششم مرداد نیز سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از بازداشت یک «شبکه جاسوسی ۵ نفره» وابسته به اسرائیل خبر داد و اعلام کرد اعضای این شبکه به ترغیب «سرکرده یکی از گروه‌های تجزیه‌طلب» با سازمان اطلاعاتی اسرائیل همکاری کرده‌اند.

مقامات امنیتی و قضائی جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته، و همزمان با تشدید تنش‌ها میان تهران و اورشلیم، بارها از بازداشت عوامل مرتبط با اسرائیل در کشور خبر داده‌اند.

در ماه‌های اخیر بارها درجه‌داران ارشد نیروهای سپاه پاسداران و نیروی قدس این نهاد کشته شده و برخی از تاسیسات مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی آسیب دیده‌اند. مسئولان جمهوری اسلامی و برخی رسانه‌های اسرائیل چنین مواردی را اقدام اسرائیل به منظور پیشگیری از شدت گرفتن برنامه‌های مناقشه برانگیز نظامی جمهوری اسلامی دانسته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy