Sunday, Aug 7, 2022

صفحه نخست » کارگران پالایشگاه آبادان بیهوش شدند

abadan_080622.jpgرادیو بین المللی فرانسه - شماری از کارگران شاغل در پالایشگاه آبادان، که در دمای بالای ۵۰ درجه مشغول به فعالیت هستند، بر اثر شدت گرمای هوا راهی بیمارستان شده‌اند.

بر اساس اعلام شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، سی و پنج نفر از کارگران شاغل در پالایشگاه آبادان، از شدت گرمای طاقت فرسا از حال رفته، و تعدادی از آنها روانه بیمارستان شدند.

دمای آبادان دیروز شنبه ۱۵ مردادماه، به بیش از ۵۰ درجه، و رطوبت به ۹۰ درصد افزایش یافته بود.

گفته می‌شود دست‌کم پنج تن از پرسنل پالایشگاه آبادان بر اثر گرمازدگی شدید به بیمارستان منتقل شده‌اند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، پیشتر نیز با انتشار خبری در کانال تلگرام این شورا، از جان باختن یکی از کارگران پالایشگاه آبادان در اثر گرمازدگی خبر داده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بر این اساس، عبدالرزاق سیمریان، که در قسمت طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان کار می کرد، به دلیل فشار کاری بالا توسط کارفرما، و عدم تعطیلی کار در گرمای طاقت فرسا، بر اثر تشنج و ایست قلبی جانش را از دست داد.

بر اساس بیانیه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، این در حالی ست که شرکت‌های پیمانکاری، با وجود افزایش دما به بیش از ۵۰ درجه، "حاضر به تعطیل کردن کار حتی برای چند ساعت نشدند".

در حالی که اکثر کارگران در شرایط نامناسب آب و هوایی، با دستمزد پایین و عدم امنیت شغلی مشغول به کار هستند و بارها در خصوص این معضلات اعتراض کرده‌اند، تاکنون مسئولان پاسخ شفافی به مطالبات شغلی و معیشتی پرسنل صنایع نفت و گاز ارائه نداده‌اند.

طی شبانه روز گذشته، بیشینه دمای هوای آبادان به ۵۳ درجه سلسیوس رسید و رکورد ۷۰ ساله بیشینه دمای این شهر، برای سومین مرتبه تکرار شد.

گرمای و رطوبت بالای ٩‬٠ درصد شنبه ١٥مرداد ماه، سبب تعطیلی زود هنگام اداری و قطع برق حدودا ١٠منطقه شهرستان شادگان و مناطقی در خرمشهر شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان در چندین اطلاعیه نسبت به افزایش رطوبت و شرجی و بالابودن ضرایب ناپایداری هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

پدیده شرجی، از حدود ۲ هفته اخیر همراه با پدیده مونسون بر خوزستان حاکم شده، به گونه ای که هفته گذشته میزان رطوبت در ایذه به ۹۲ درصد رسید و دیروز شنبه، رطوبت هفت نقطه خوزستان از ۷۰ درصد عبور کرد.

ایستگاه هواشناسی آبادان، پیش از این، دمای ۵۳ درجه را طی روز‌های ۱۸ مرداد ۱۳۶۰ و ۱۹ تیرماه سال ۱۳۳۰ ثبت کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy