Tuesday, Aug 9, 2022

صفحه نخست » آمریکا: اتهام علیه یک عضو سپاه پاسداران نباید بر دیپلماسی هسته‌ای تاثیر بگذارد

biden_081122.jpgرادیو فردا - ایالات متحده می‌گوید اتهام علیه یک عضو سپاه پاسداران،‌ نباید بر دیپلماسی هسته‌ای در قبال ایران تأثیر بگذارد.

یک مقام دولت آمریکا روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که ایالات متحده معتقد نیست اتهامات علیه یک عضو سپاه پاسداران جهت توطئه برای قتل جان بولتون بر دیپلماسی هسته‌ای در قبال ایران تأثیر بگذارد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: «از نظر ما نباید چنین باشد» چرا که وزارت دادگستری، مستقل از دیپلماسی آمریکا در قبال ایران، اتهامات شهرام پورصفی را پیگیری می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا شهرام پورصفی،‌ عضو نیروی قدس سپاه پاسداران، را متهم کرده که قصد داشته «۳۰۰ هزار دلار به افرادی در آمریکا پرداخت کند تا آقای بولتون را در واشینگتن دی سی یا ایالت مریلند به قتل برسانند.»

fbi33.jpgانگیزه احتمالی «شهرام پورصفی» از این اقدام، گرفتن «انتقام» کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، عنوان شده است. قاسم سلیمانی دی ماه سال ۱۳۹۹ در فرودگاه بغداد به فرمان دونالد ترامپ کشته شد.

در همین حال، جان بولتون دولت بایدن را متهم کرده که با «التماس» برای بازگشت به توافق هسته‌ای باعث تشویق جمهوری اسلامی برای اقدام علیه مقام‌های آمریکایی شده است.‎

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای به جمهوری اسلامی هشدار داد که هرگونه اقدام جمهوری اسلامی علیه شهروندان آمریکا پیامدهای شدیدی برای ایران خواهد داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy