Thursday, Aug 11, 2022

صفحه نخست » معاون رئیسی: صادرات نفت مطلوب است، وابستگی اقتصاد به برجام را قطع کرده‌ایم

barjam_081222.jpgناصر اعتمادی - دویچه وله

صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهوری ایران، گفته است که از حدود چهل روز پیش وضعیت اقتصادی کشور به ثبات رسیده و در شش ماهۀ دوم سال جاری این ثبات اقتصادی تحکیم و از اوایل سال آینده به رونق اقتصادی تبدیل خواهد شد.

صولت مرتضوی از دستاوردهای مهم دولت رئیسی را در یک سال گذشته عضویت ایران در اجلاس شانگهای و دیدارهای خارجی ابراهیم رئیسی به ویژه با رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد و افزود که ابراهیم رئیسی موفق شده نظام اقتصادی ایران را از حالت "رفقاتی" یا رانتی خارج کرده و رقابتی سازد و وابستگی آن را به برجام قطع کند. مرتضی صولتی گفته است که دولت رئیسی "اثبات کرد که بدون هرگونه باج دادن به اربابان می‌توان کشور را اداره کرد و خوشبختانه امروز صادرات نفت در وضعیت مطلوب قرار دارد."

وی سپس گفت که دولت ٤٨٠ هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی را صرف کسری بودجۀ سال گذشته کرده و با اتکاء به آنها یارانه ها و حقوق‌ها را افزایش داده و بخش اعظم همین منابع را صرف پرداخت بدهی های دولت حسن روحانی به صندوق های بازنشستگی کشور کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

مرتضی صولتی در پایان مدعی شده که به نظر او هیچ موضوع و معضلی نبوده که دولت رئیسی نتوانسته باشد در یک سال گذشته به آن پاسخ درخور بدهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy