Monday, Aug 15, 2022

صفحه نخست » وقتی جواب کلمه ضربات چاقو می شود

daricheh_081522.jpgاحسان نیکویی - دریچه

خبر حمله به سلمان رشدی نویسنده برجسته ی هندی-بریتانیایی در نیویورک همه جهانیان را شوکه کرد. سلمان رشدی پس از نوشتن رمان «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ از طرف بنیادگرایان تهدید به مرگ شده بود. رهبر وقت جمهوری اسلامی در آن سال با دادن فتوایی حکم قتل این نویسنده را صادر کرد. در این راستا رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های پلیس این کشور خبر دادند هادی مطر، فرد مهاجم به سلمان رشدی، در شبکه‌های اجتماعی مطالبی را در حمایت از اهداف جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و افراط‌گرایی شیعه منتشر کرده است. مقام‌های جمهوری اسلامی واکنشی به تلاش برای ترور رشدی نشان نداده‌اند.

این اولین بار نیست که نویسنده و اندیشمندی قربانی سیاستهای افراط گرایانه جمهوری اسلامی می شود. هنوز خاطره ی ایرانیها از قتلهای زنجیره ای که چندین اندیشمند و نویسنده در ایران توسط عناصر وزارت اطلاعات به قتل رسیدند، جریحه دار است. سیاست حذف صداهای مخالف و اندیشمند در جمهوری اسلامی تاریخی همسان با تاسیس این رژیم دارد. اندیشمند و نویسنده با کلمه سخن می گوید و جواب عوامل جمهوری اسلامی هم مثل همیشه ضربات چاقو است. با اینکه هنوز رابطه ی هادی مطر با جمهوری اسلامی به اثبات نرسیده، اما شادی رسانه های وابسته به سپاه از این فاجعه نشان می دهد که بار دیگر جمهوری اسلامی چهره ی خشونت خود را نمایان کرده است.

مطالب بیشتر در سایت دریچه

در جهان امروزی سیاست حذف و سرکوب مخالف یکی از بزرگترین نقض حقوق بشر محسوب می شود. اگر رابطه ای مستقیم بین این حمله و جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، این رژیم باید تاوان پس دهد. در اینجا شایان ذکر است که برای گواهینامه جعلی این تروریست نام «حسن مغنیه» انتخاب شده بود. حسن مغنیه یکی پسرهایی عماد مغنیه هست که از رهبران پیشین حزب الله لبنان و از نزدیکان صمیمی قاسم سلیمانی بود. و اگر باز رابطه ای غیر مستقیم بین هادی مطر و عوامل جمهوری اسلامی باشد، این رژیم باید سیاست حذف و سرکوب خود را متوقف کند. این سیاست علیه انسانیت و جامعه جهانی می باشد. این سیاست نتیجه ای جز انزوای جهانی برای ایران ندارد. این سیاست دشمن آزادی بیان و عقیده می باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy