Tuesday, Aug 16, 2022

صفحه نخست » همکاری جانی دپ، آل پاچینو و تهیه‌کننده ایرانی برای ساخت یک فیلم

movie_081522.jpgایندیپندنت فارسی - قرار است جانی دپ بعد از ۲۵ سال اولین فیلم بلند خود «مودی» (Modi) را بسازد که درباره آمادئو مودیلیانی، نقاش و مجسمه‌ساز ایتالیایی است

او که ۵۹ سال دارد و اخیرا پرونده تهمت چندمیلیون دلاری‌ خود علیه همسر سابقش امبر هرد را بست، در کنار آل پاچینو و بری نویدی، تهیه‌کننده مشترک این فیلم خواهد بود.

«مودی» بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام اثر دنیس مک اینتایر و اقتباس یرژی و مری کرومولووسکی برای سینما، داستان حضور این هنرمند در پاریس سال ۱۹۱۶ را روایت می‌کند.

این فیلم اطلاعات مختصری از ۴۸ ساعت «پرتلاطم و پرماجرا» ارائه می‌دهد که طی آن، مودیلیانی که مدت‌ها خود را به لحاظ تجاری و در نظر منتقد‌ان هنری شکست‌خورده می‌پنداشت، [موقعیت] خود را به مثابه یک نیروی خلاق تثبیت می‌کند.

قرار است این پروژه در بهار ۲۰۲۳ در اروپا کلید بخورد.

دپ در بیانیه‌ای گفت: «حماسه زندگی مودیلیانی چیزی است که به آن بسیار مباهات می‌کنم و باعث افتخارم است که آن را به سینما بیاورم.»

«این یک زندگی‌ با سختی‌های فراوان است که درنهایت به پیروزی رسید- داستان جهانی بشر که همه بینندگان با آن همذات‌پنداری می‌کنند.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

«مودی» بعد از فیلم «شجاع» (The Brave) محصول ۱۹۹۷ که دپ در آن، با مارلون براندو همبازی بود، دومین ساخته بلند سینمایی او است.

این خبر یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که دپ اولین نقش اصلی خود را بعد از ادعای پیروزی در درگیری حقوقی معروفش با هرد در فرفکس کانتی، ویرجینیا در اوایل سال جاری، تایید کرد.

او در فیلمی از ژان دو باری محصول شرکت فرانسوی وای نات پروداکشنز (Why Not Productions) حضور خواهد داشت.

دپ از شریک زندگی‌ سابق خود شکایت کرد؛ چون سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای برای واشنگتن‌پست درباره تجاربش به عنوان کسی که هدف خشونت خانگی قرار گرفته است نوشت که وکلایش گفتند دپ را به‌دروغ به بدرفتاری متهم کرد.

از آثار متعدد پاچینو می‌توان به پدرخوانده، صورت زخمی و دنی براسکو اشاره کرد، او قبلا با نویدی، تهیه‌کننده قدیمی، در پروژه‌های مختلفی از جمله تاجر ونیزی (۲۰۰۴)، وایلد سالومه (۲۰۱۱) و سالومه (۲۰۱۳) کار کرده است.

مودیلیانی که عمدتا در فرانسه کار می‌کرد، به دلیل پرتره‌ها و [نقاشی‌‌هایش از] برهنه‌ها که در آن چهره‌ها و بدن‌ها حالت کشیده دارند، معروف است.

گرچه در زمان حیاتش قدرش را ندانستند، از آن زمان آثارش به‌شدت در کانون توجه قرار گرفت.

او سال ۱۹۲۰ در سن ۳۵ سالگی، در اثر مننژیت سلی در پاریس درگذشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy