Wednesday, Aug 17, 2022

صفحه نخست » ویدئوی لو رفته از "پارتی" نخست وزیر فنلاند، جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان جنجالی شد

party_081822.jpgویدئوی لو رفته از مهمانی سانا مارین، نخست وزیر فنلاند و جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان جنجالی شده است. مخالفان او را متهم کرده‌اند که حالت عادی نداشته و احتمالا مواد مخدر مصرف کرده است اما او با رد این ادعا می‌گوید که صرفا الکل نوشیده و خیلی پرشور جشن گرفته است.

***

رادیو فردا - سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند، روز پنجشنبه ۲۷ مرداد در واکنش به انتقاد سیاستمداران مخالف دولت از شرکت در یک مهمانی خصوصی، رقصیدن و نوشیدن الکل همراه دوستانش دفاع کرد و گفت که مواد مخدر مصرف نکرده است.

ویدئویی که از این مهمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است خانم مارین را در حال رقص و آواز در برابر دوربین نشان می‌دهد. از قرار معلوم این پارتی در منزل یکی از دوستان نخست‌وزیر فنلاند برگزار شده است و سایر حاضران که از دوستان و آشنایان خانم مارین هستند در حال رقص و آواز خواندن هستند.

زمان برگزاری این پارتی مشخص نیست ولی یکی دیگر از اعضای حزب سوسیال دمکرات خانم مارین و آلما، خواننده سرشناس فنلاندی، نیز در آن حضور داشتند.

احزاب مخالف از این رفتار نخست‌وزیر فنلاند انتقاد کرده و یکی از رهبران مخالف دولت از خانم مارین خواسته است که آزمایش مواد مخدر انجام دهد.

نخست‌وزیر فنلاند در مصاحبه‌ با رادیو تلویزیون دولتی این کشور گفته است: «از این‌که این موضوع علنی شده است ناامید شدم. بله من در این پارتی بودم و با دوستانم رقصیدیم و آواز خواندیم».

«در این پارتی فقط مشروب نوشیده‌ام و مواد مخدر مصرف نکرده‌ام. رقصیده‌ام، آواز خوانده‌ام و خوش گذرانده‌ام و تمام این کارها کاملاً قانونی هستند. علاوه بر این، من در این مهمانی ندیدم که فرد دیگری مواد مخدر مصرف کند».

خانم مارین که ۳۶ ساله است در مصاحبه دیگری با یکی از روزنامه‌های فنلاند گفت: «من زندگی شخصی دارم، زندگی حرفه‌ای و سیاسی دارم و در اوقات فراغت مثل زنان هم سن و سال خودم با دوستانم وقت می‌گذرانم و تفریح می‌کنم».

او افزود: «قصد ندارم خودم یا روش زندگی‌ام را تغییر دهم و همان فردی خواهم بود که همیشه بوده‌ام. امیدوارم همه این را بپذیرند. ما در یک نظام دمکراتیک زندگی می‌کنیم و هر فردی می‌تواند در انتخابات در مورد این مسائل تصمیم بگیرد».

سانا مارین، رهبر حزب سوسیال دمکرات که جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ فنلاند است، در انتخابات دسامبر ۲۰۱۹ به قدرت رسید. او در سال ۲۰۱۵ و در سن ۳۰ سالگی وارد پارلمان فنلاند شد.

منتقدان خانم مارین می‌گویند فنلاند که با روسیه هزار و ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک دارد در شرایط فعلی به غیر از پیامدهای امنیتی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین با مشکلات بزرگی از جمله افزایش چشمگیر بهای انرژی روبرو است و نخست‌وزیر به جای «پارتی» باید روی این مسائل تمرکز کند.

فنلاند در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را کنار گذاشت و درخواست عضویت در ناتو را مطرح کرد. روند بررسی تقاضای عضویت فنلاند و سوئد در حال بررسی است ولی اکثر ۳۰ کشور عضو ناتو این درخواست را تایید کرده‌اند.

این نخستین بار نیست که تفریح خانم مارین بحث‌انگیز شده است. او ماه ژوئیه در یک جشنواره پرطرفدار موسیقی راک در فنلاند شرکت کرد.

در دسامبر گذشته نیز بدون تلفن همراه کاری خود تا ساعت چهار بامداد به کلوب‌های شبانه رفته بود و در نتیجه از هشدار کارمندان دفتر نخست‌وزیری در مورد تماس با یک فرد مبتلا به کووید ۱۹ باخبر نشد. نتیجه آزمایش او منفی بود ولی به‌دلیل این سهل‌انگاری مجبور شد عذرخواهی کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy