Friday, Aug 19, 2022

صفحه نخست » قبولی "خودی ها" در پزشکی با رتبه ۱۲۰ هزار

khodi_081922.jpgایران وایر - یک نماینده مجلس ایران از وجود سهمیه‌های متعدد در نظام کنکور ایران انتقاد کرد و گفت امسال پیش بینی شده است با رتبه ۱۲۰ هزار هم در برخی از سهمیه‌ها قبولی پزشکی داشته باشیم.

مهرداد ویس کرمی، روز جمعه ۲۸ مرداد در مصاحبه با تسنیم بر آسیب‌زا بودن سهمیه‌ها در کنکور تاکید کرد اما گفت کسی شهامت ورود به این موضوع را ندارد.

اشاره این نماینده مجلس به سهمیه‌هایی مانند «ایثارگران»، «رزمندگان» و خانواده شهدا است که بر اساس برخی گزارش‌ها به اعضای فعال نهادهای شبه‌نظامی مانند بسیج نیز اعطا می‌شود.

علاوه بر این‌ها، سهمیه‌های دیگری مانند حافظان قرآن، فرزندان هیات علمی و فرزندان جانبازان نیز در ایران وجود دارد که در سال‌های گذشته مورد اعتراض داوطلبان کنکور قرار گرفته است.

ویس کریمی در مصاحبه با تسنیم همچنین گفت کنکور تنها «یک شاخص است که نشان می دهد آموزش و پرورش فعلی کارآمد نیست.»

به گفته ویس کرمی، براساس پژوهش‌هایی که مجلس انجام داده «آموزش و پرورش بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم و درمیان ۱۵ تا ۱۶ کشور منطقه، رتبه ایران بالای ۱۰ است و در میان کشورهای جهان هم جزو کشورهای تقریبا آخر است.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در بحث قبولی پایین دانش‌آموزان مدارس دولتی از آموزش و پرورش رفع تکلیف کرد و گفت با توجه به جذب ضعیف آموزش و پرورش و استخدام‌هایی که براساس الحاقیه‌های مجلس تحمیل شده است، توقعی نیست آموزش و پرورش بتواند با مدارس غیردولتی و خاص به طور طبیعی رقابت کند.

به گفته ویس کرمی آموزش و پرورش اکنون حدود ۲۰۰ هزار معلم کمبود دارد و رشته تحصیلی ۶۰ درصد معلمان با رشته‌ای که تدریس می‌کنند، تطابق ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy