Saturday, Aug 20, 2022

صفحه نخست » ماجرای زمان یک ماهی، فیلم کوتاه ریحانه پارسا در ترکیه

parsa_081822.jpgبه گفته ریحانه پارسا، فیلم «زمان یک ماهی» بر اساس داستان‌های واقعی است

ایندیپندنت فارسی - ریحانه پارسا، بازیگر جوانی که در سال‌های اخیر به ترکیه مهاجرت کرده است، در صفحه شخصی توییترش از پایان کارگردانی یک فیلم خبر داد. این بازیگر ۲۳ ساله که پیش از این با حضور در صداوسیمای جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته بود، پس از ارتباط با مهدی کوشکی و جدایی از او، مهاجرت از ایران، کشف حجاب و انتشار تصاویر و ویدیوهای جنجالی در صفحه اینستاگرامش بیشتر شناخته شد.

ریحانه پارسا در تازه‌ترین توییتش، روز شنبه ۲۹ مرداد، اعلام کرد که فیلم «زمان یک ماهی» را کارگردانی کرده است. او با اشاره به این‌که این فیلم بر اساس داستان واقعی است، نوشت: «پاهایش را روی جفت دست‌های من روی زمین گذاشته و به قصد کشت با زانویش سعی در خفه کردن من دارد. از ترس آبرویش به جان من می‌افتاد و گاه‌وبیگاه من را به باد کتک می‌گرفت. چقدر حقیر بودی مرد! فرار از تو و خانه‌ات، اولین آرزویی بود که در من شکل گرفت.»

پارسا در بخش دیگری از توییتش به این‌که این فیلم، ماجرای زندگی شخصی او را روایت می‌کند، اشاره کرد و نوشت «احساس کردم بازسازی بخشی از اتفاق‌های زندگی‌ام به من توان بخشش گذشته و آدم‌هایش را می‌دهد.» او افزود: «با همه وجودم نزدیک دو سال پای قصه نشستم و هزار بار مرور کردم و نریشنی که روایتم باشه رو تو خیالم بافتم و زنجیر کردم. تو اوج تنهایی‌هام همه تلاشمو کردم که با تمرکز و فاصله‌گذاری قصه‌مو روایت کنم.»

او در ادامه با انتشار عکسی از دوران کودکی‌اش نوشت: «به شدت بچگی غمگین و ساکتی داشتم. از آدم‌ها می‌ترسیدم و به شکل ترحم‌برانگیزی مهرطلب بودم. هنوز هم باورم نمی‌شود که به این زودی به نقطه‌های تاریکی که مقصرش من نبودم آگاه شدم.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

ریحانه پارسا در رشته نمایش از هنرستان دیپلم گرفت و نخستین فعالیت حرفه‌ای‌اش را سال ۱۳۹۷ با نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی «پدر» آغاز کرد. او برای ایفای این نقش نامزد دریافت جایزه حافظ در رشته بهترین بازیگر زن درام شد. پارسا سپس با ایفای نقش در فیلم‌های کوسه، خوب بد جلف ۲، گشت ارشاد ۳ و رقصنده فعالیتش را در سینمای ایران ادامه داد.

حرکات ریحانه پارسا پس از اکران فیلم خوب بد جلف ۲ در جشنواره فیلم فجر سال ۹۸ و همچنین انتشار عکس‌های شخصی در صفحه اینستاگرامش، واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. روزنامه کیهان رفتارهای او را «سوءاستفاده از صداوسیما»، «نامتعارف» و «هنجارشکنی» خواند و او به گفته خودش شش ماه ممنوع‌الکار شد و تصمیم گرفت به ترکیه مهاجرت کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy