Saturday, Aug 20, 2022

صفحه نخست » شکایت به دستگاه قضایی آلمان، اختلافات خانوادگی مانع انتقال پیکر «سایه» به ایران شد

sayeCourt_082022.jpgایران وایر - خانه موسیقی ایران در خبری اعلام کرده که «اختلافات خانوادگی» مانع از انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج، شاعر درگذشته از آلمان به ایران شده است.

بر اساس گزارش خانه موسیقی، بدنبال شکایت یکی از فرزندان هوشنگ ابتهاج به دستگاه قضایی کشور آلمان، دادستانی این کشور از انتقال پیکر وی به ایران ممانعت کرده و همه چیز را به آینده موکول کرده است.

خانه موسیقی بدون ذکر جزییاتی نوشته است اختلافات جدی میان فرزندان سایه باعث شده انتقال پیکر او به ایران متوقف شود و با توجه به اینکه این ماجرا در حال حاضر در محاکم قضایی آلمان در حال پیگیری است مشخص نیست پیکر این شاعر چه زمانی به ایران منتقل می‌شود.

گفته می‌شود دادستانی آلمان به دلیل شکایت یکی از دختران سایه از انتقال پیکر او جلوگیری کرده و دادگاه رسیدگی به شکایت فرزند سایه روز دوشنبه هفته جاری برگزار می شود.

پیش از این اعلام شده بود که پیکر این شاعر معاصر عصر چهارشنبه گذشته به ایران منتقل می‌شود و پس از تشییع در تهران در روز پنجشنبه، روز جمعه در رشت به خاک سپرده خواهد شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

امیرهوشنگ ابتهاج ملقب به (سایه) که در تیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۴سالگی درگذشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy