Monday, Aug 22, 2022

صفحه نخست » یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوریه کشته شد

sardar_082122.jpgرادیو فردا - رسانه‌های سپاه پاسداران روز دوشنبه از کشته شدن یکی از نظامیان ارشد این نهاد در سوریه خبر دادند.

خبرگزاری دفاع مقدس (دفاع پرس) گزارش داد که سردار ابوالفضل علیجانی از فرماندهان نیروی زمینی در سپاه اصفهان شامگاه یکشنبه در جریان «دفاع از حرم» کشته شد.

حکومت ایران نیروهای نظامی خود را که در سوریه مستقر کرده است، «مدافع حرم» می‌نامد و می‌گوید که آنها برای دفاع از حرم زینب، خواهر امام دوم و سوم شیعیان، در برابر تهاجم سلفی‌ها به این کشور اعزام شده‌اند.

خبرگزاری دفاع مقدس اطلاعاتی درباره مکان و چگونگی کشته شدن این فرمانده نظامی به دست نداده و تنها به سوابق کاری او اشاره کرده و نوشته است که آقای علیجانی از سال ۱۳۹۰ تاکنون در بخش مرکز آموزش مهندسی رزمی دانشگاه علوم و فنون امیرالمومنین نیروی زمینی سپاه مشغول به فعالیت بوده است.

این خبرگزاری در نهایت عنوان کرده که پیکر سردار علیجانی در روزهای آینده به ایران منتقل و مراسم تشییع آن برگزار خواهد شد.

نیروهای نظامی ایران در سوریه طی جنگ داخلی این کشور بارها هدف حملات هوایی ارتش اسرائیل نیز قرار گرفته‌اند. اسرائیل که تاکید دارد اجازه استقرار نظامیان ایرانی در جوار مرز خود را نخواهد داد به طور متناوب حملاتی را به خاک سوریه انجام می‌دهد که نیروهای ایرانی یا نیروهای مورد حمایت ایران از اهداف آن است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy