Tuesday, Aug 23, 2022

صفحه نخست » "دو خودرو در ایران چنان تصادف کردند گویی مواد منفجره حمل می‌کردند"

exp_082222.jpgخودروی ایرانی در تصادفات به نحوی آتش می‌گیردکه انگار بار TNT دارد

رادیو فردا - رئیس پلیس راهور ایران می‌گوید به تازگی سرنشینان دو دستگاه پژو پس از تصادف به طوری سوختند که گویی این خودروها «مواد منفجره» حمل می‌کردند.

به گفته کمال هادیانفر، «اخیرا تصادفی بین دو خودرو پژو رخ داد که ۹ نفر در این دو خودرو کامل سوختند. مگر در این خودرو‌ها تی ان تی قرار داشت؟»

او با اشاره به کیفیت غیراستاندارد خودروهای ایرانی، افزود که صنعت خودرویی ما «مناسب و ایمن نیست» و سالانه ۳۰۰ هزار مجروح در تصادفات و ۱۷ هزار کشته داریم.

این مقام پلیس، هزینه مستقیم و غیرمستقیم این تصادفات را «۵۰۴ میلیارد تومان» عنوان کرد.

آقای هادیانفر با اشاره به ۳۸ میلیون وسیله نقلیه موجود در کشور تایید کرده که در چهار سال گذشته تنها هفت هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده و در مقابل سالی یک میلیون و ۷۰۰ هزار وسیله نقلیه به خودروهای موجود در کشور افزوده می‌شود.

پیش از این نیز یک مقام دیگر پلیس ایران گفته بود که تولیدات خودروسازان ایرانی، باعث «حیف و میل میلیاردها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادفات و افزایش جان‌باختگان» شده است.

به گفته تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که خودروسازان ایرانی برای فروش محصولات‌ خود «هزار و یک بامبول و ادا و اطوار در می‌آورند» و به صورت «انحصار و رانت» امتیاز می‌گیرند.

ایران یکی از مرگبارترین کشورهای منطقه در حوادث رانندگی است. مقام‌های پلیس می‌گویند کیفیت بد خودروهای تولید شده در کشور، در افزایش سوانح رانندگی نقش اساسی دارد و خواستار واردات خودرو خارجی شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy