Saturday, Aug 27, 2022

صفحه نخست » پژوهشگر جمهوری اسلامی: همۀ بهائیان جاسوس‌اند و از کودکی برای این کار تربیت شده‌اند

bahaii_082722.jpgرادیو بین المللی فرانسه - خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از یک "پژوهشگر تاریخ معاصر" که شاداب عسگری نام دارد، می‌نویسد که همۀ بهائیان، بدون استثنا از دوران کودکی برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات آموزش دیده می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم گفتگوی مفصل خود را با شاداب عسگری تحت عنوان "کارویژۀ بهائیان جاسوسی برای رژیم صهیونیستی است/ پنهان‌کار و علاقه‌مند به حضور در مراکز نظامی و اداری هستند" منتشر کرده است.

این سایت در مقدمه می‌نویسد: "بهائیت یک سازمانی چندملیتی است که مرکز مدیریت و رهبری آن در اسراییل قرار دارد و اصلی‌ترین کارویژه یا به‌تعبیری فلسفۀ وجودی این سازمان، جاسوسی است".

در ادامه، مصاحبه‌گر از شاداب عسگری می‌پرسد: "آیا تمامی بهائیان اقدام به جاسوسی می‌کنند؟" و آقای عسگری پاسخ می‌دهد:"بله تمامی بهائیان اقدام به انجام این‌کار سخیف می‌کنند و در این خصوص هیچ استثنائی وجود ندارد. شروع کار آنها در این حوزه از دوران کودکی و بعد از گذر از ۳ یا ۴ سالگی شروع می‌شود"...

شاداب عسگری که در برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی "محقق و نویسنده تاریخ معاصر" معرفی می‌شود، در توضیح مدعای خود می‌افزاید: "از بدو پیدایش این تشکیلات (بهائیت)، به‌گونه‌ای به رهروان‌شان تفهیم شده است که ضرورت حفاظت از هر فرد بهائی ایجاب می‌کند که مرکزیت تشکیلات، از هر آنچه اطراف آنها رخ می‌دهد اطلاع داشته باشد"... به گفتۀ وی "بیت‌العدل مستقر در اسرائیل" از این طریق جدیدترین خبرها را دریافت می‌کند.

عسگری می‌گوید: "اولین وظیفۀ تمامی لجنه­‌ها (انجمن‌های بهائی) جمع‌آوری اخبار و کسب اطلاعات است؛ این وظیفۀ مهم ریشه در فرهنگ و آموزه‌های بهائیت دارد... اعضای بهائی از دوران طفولیت با اقداماتی همچون پنهان‌کاری، کتمان حقیقت و از سوی دیگر، جمع‌آوری اخبار و اطلاعات آشنا می‌شوند".

در عین حال این کارشناس رسانه‌های جمهوری اسلامی ادعا می‌کند که "به دستور بیت العدل، هیچ بهائی مجاز نیست به‌جز کتب، نشریات، رادیوها، تلویزیون‌ها یا سایت‌هایی که تشکیلات برای آنها مشخص می‌کند، از مصادیق دیگری استفاده کند".

خبرگزاری تسنیم از شاداب عسگری می‌پرسد: "چه ادله یا مستنداتی وجود دارد که جاسوسی بهائیان را در ارتش (قبل از انقلاب) نشان دهد؟"

در پاسخ، عسگری می‌گوید: "ادله در این خصوص بسیار است اما شاید یکی از مهمترین این دلایل را بتوان در اظهار علاقه‌مندی بهائیان برای استخدام در ادارات و به‌خصوص ارتش شاهنشاهی منظور کرد".

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

وی سپس در مورد نفوذ بهائیان در ارتش دوران سلطنت مثالی می‌زند و می‌گوید: "در دهۀ ۱۳۴٠، خانمی اهل نجف‌آباد اصفهان به‌عنوان درجه‌دار کادر خدماتی درمان در ارتش استخدام می‌شود. ضداطلاعات نسبت به گرایش دینی وی مشکوک می‌شود و از او خواسته می‌شود که تعهدات لازم را ارائه کند. خانم مورد نظر طی دو مرحله مراجعه به مراجع دینی و دفترخانۀ اسناد رسمی مدارکی را ارائه می‌کند مبنی بر این که مسلمان است. اما همین خانم، در سال ۱۳۵٨ (بعد از انقلاب) به‌صورت کتبی اعتراف می‌کند که بهائی و بهائی‌زاده بوده و هیچ‌گاه از عقاید خودش دست نکشیده است"...



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy