Tuesday, Aug 30, 2022

صفحه نخست » حمله به دو امام جماعت در قم "با لوله آهنی، به‌قصد کشت ما را زدند"

دیدند عمامه دارم به ماشینم حمله‌ور شدند و تمام شیشه‌ها را خرد کردند

ضاربان، هدفی جز کشتن نداشتند اما پس از پس از دادوفریادهای من و جمع شدن مردم از صحنه گریختند و وارد خانه‌ای در همان کوچه شدند

دویچه وله - امام جماعت یکی از مساجد قم از حمله دو نفر به او و حیدری، امام جماعت مسجد کوچه رهبر در این شهر خبر داد و با بیان این که ضاربان توانسته‌‌اند فرار کنند گفت، خود از ناحیه دست مجروح شده و حیدری نیز نیاز به جراحی دارد.

1(1).jpgخبرگزاری حوزه در گزارشی از ضرب و شتم "دو امام جماعت" در قم توسط دو نفر در این شهر خبر داده است.

به گزارش این خبرگزاری، دو ضارب این حمله که در روز دوشنبه ۷ شهریور (۲۹ اوت) صورت پذیرفته، موفق به فرار شده‌اند.

بوستانی، امام‌ جماعت مسجد متحدالمؤمنین قم در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفته است که این دو جوان با "لوله آهنی" به حیدری، امام جماعت مسجد کوچه رهبر که داشت با تلفن همراه صحبت می‌کرد حمله‌ور شده و با دیدن او، به خودروی او نیز حمله کرده‌اند.

2(1).jpgبوستانی می‌گوید: «پایین آمدم تا جلویشان را بگیرم که من را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند و از ناحیه دست مجروح ساختند و به زمین افتادم و تنها با پا از خودم دفاع می‌کردم که تمام پاهایم کبود شده‌اند، هدفی هم جز کشتن نداشتند.»

او با بیان این که "از ناحیه دست مجروح شده و تمام بدنش کبود است" افزود، امام جماعت کوچه رهبر نیز "در بیمارستان بستری است و امروز باید جراحی شود."

بوستانی از نیروی انتظامی قم به دلیل "تأخیر ۴۰ دقیقه‌ای" انتقاد کرد و گفت: «جای بسی تأسف از مامور نیروی انتظامی است که وقتی گفتم در داخل خانه پنهان شده‌اند با بی‌تفاوتی در جوابم گفت، اجازه بده گزارشم را تکمیل کنم بعد می‌روم و دستگیرشان می‌کنم. ولی هیچ اقدامی نکرد.»

3(1).jpgدر سال‌های گذشته حمله به روحانیون و افراد معمم در نقاط مختلف ایران شدت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان حمله به مجتبی حسینی، یک آخوند جوان در کرج در مردادماه، شلیک به امام جماعت یک مسجد در اصفهان و کشته شدن دو طلبه اهل سنت در گنبد کاووس در فروردین‌ماه را نام برد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

پس از آن نیز به سه روحانی در شهر مشهد با چاقو حمله شد که دو تن از آن‌ها کشته شدند و یک نفر زخمی شد. ضارب نیز در ۳۰ خرداد اعدام شد.

بسیاری از تحلیل‌گران افزایش توهین و حمله به طلاب و روحانیون از سوی مردم را ناشی از عملکرد جمهوری اسلامی دانسته و معتقدند، تنها با نگاهی ریشه‌ای به این مسئله می‌توان در جهت حل آن گام برداشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy