Wednesday, Aug 31, 2022

صفحه نخست » انتقال مصطفی تاج‌زاده به بیمارستان

31.jpgرادیو فردا - خانواده مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، از بروز مشکلات قلبی برای او در زندان و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

آقای تاج‌زاده که از منتقدان صریح علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، محسوب می‌شود روز ۱۷ تیر بازداشت شد. رسانه‌های دولتی ایران گزارش داده‌اند که علیه او کیفرخواستی «۳۶ صفحه‌ای» تنظیم شده که در آن سه عنوان اتهام طرح است از جمله «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی».

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر آقای تاج‌زاده، روز چهارشنبه ۹ شهریور در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که او از زندان تماس گرفته و گفته است که دچار مشکل قلبی شده و به بیمارستان بقیه‌الله منتقلش کرده‌اند.

خانم محتشمی‌پور افزود: مدارک پزشکی آقای تاج‌زاده را باید به پزشک خودش برساند،اما برای گرفتن مدارک پزشکی نه بازجو پاسخ داده و نه دفتر دادیار ناظر زندان.

وی همچنین نوشت که مصطفی تاج‌زاده در تماس تلفنی خود به او گفته که سال « ۸۸ زندانی این‌ها بودم، حالا گروگان».

خانم محتشمی‌پور توضیح نداده که منظور وی از «گروگان» چه بوده است. مصطفی تاج‌زاده در پی انتخابات مناقشه‌انگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت و به شش سال زندان محکوم شد که این محکومیت بعدها یک سال افزایش یافت و در مجموع به هفت سال رسید.

فخرالسادات محتشمی‌پور در این توئیت خبر داده که آقای تاج‌زاده می‌خواهد لایحه دفاعیه خود را با حضور وکیلش بنویسد.

جلسه محاکمه مصطفی تاج‌زاده روز ۲۲ مرداد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد، اما او دادگاه را «غیرقانونی» خواند و حاضر نشد به پرسش‌های قاضی پاسخ بدهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy