Thursday, Sep 1, 2022

صفحه نخست » انفجاردر پالایشگاه آبادان

abadan_083122.jpgایندیپندنت فارسی - به دنبال شنیده شدن صدای انفجار مهیب از پالایشگاه آبادان، روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان بامداد جمعه اعلام کرد که این صدا مربوط به بک‌فایر (احتراق اکسیژن درون کوره) در واحد گوگردسازی بوده است. مهر گزارش داده بود که صدای مهیبی در اولین دقایق بامداد جمعه مردم شهرهای آبادان را سرآسیمه به خیابان‌ها کشاند.

در سال‌های اخیر موارد متعددی از انفجارها در پالایشگاه‌ها، تاسیسات هسته‌ای و موشکی و زیرساخت‌ها به ثبت رسیده است و مقامات جمهوری اسلامی به‌طور معمول دلیل آن را سانحه اعلام می‌کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، برگشت فرآیندی در این کوره با ایجاد صدایی مهیب در شهر آبادان همراه بود که تلفات جانی و تخریبی به دنبال نداشته است و تولید این پالایشگاه ادامه دارد.

پیش‌تر فرارو به نقل از منابعی گزارش داده بود که راه اندازی یکی از واحدهای فاز ۳ پالایشگاه نفت آبادان به انفجار کوره منجر شد.

به گفته این منابع کوره گوگرد سازی در واحد sru فاز سه که پس از تعمیر اساسی دوره ای قرار بود پنجشنبه‌شب وارد مدار شود، در آزمایشات پیش از راه اندازی دچار انفجار شد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

پالایشگاه نفت آبادان از بزرگترین و قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های نفت ایران است که ۲۵ درصد سوخت مورد نیاز کشور را تامین می‌کند. ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy