Friday, Sep 2, 2022

صفحه نخست » حمله با "تیزی" به زندانی سیاسی و پزشک زندانی در کرج

jailed090222.jpgصدای آمریکا - فرهاد میثمی، فعال مدنی و پزشک زندانی ۵۲ ساله، در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۷ در محل کارش به دلیل داشتن سنجاقی (که به آنها «پیکسل» نیز گفته می‌شود) با شعار «من با حجاب اجباری موافق نیستم» بازداشت شد و کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده از حمله به فرهاد میثمی زندانی سیاسی و پزشک زندانی در رجایی شهر کرج خبر داد.

آقای خندان که معمولا خبرهای زندانیان سیاسی را منعکس می‌کند، در توئیتر خود نوشت: «ساعاتی پیش فرهاد میثمی توسط یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج با تیزی مورد حمله قرار گرفته و از دو ناحیه دست مجروح شده است.»

به گفته آقای خندان، فرد مهاجم مدتها است که به سوئیت محل نگه‌داری آقای میثمی برده شده و «تا این لحظه این زندانی خطرناک را منتقل نکرده‌اند و جان او در خطر است.»

jailed.jpgزمانی که نسرین ستوده به ممانعت از کار خود به عنوان وکیل اعتراض داشت،‌ فرهاد مثیمی مقابل کانون وکلا با او در تحصن شرکت کرده بود.

مقامات زندان رجایی شهر هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند. در گذشته مواردی از فشار بر زندانیان سیاسی با قراردادن افراد شرور در اتاق آنها و تهدید جانی این زندانیان گزارش شده بود.

مقام‌های قضایی ایران بعد از بازداشت آقای میثمی، او را به اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، و اشاعه و ترویج فساد و فحشا و بی‌حجابی در جامعه - که عموماً از آنها با عنوان «اتهامات فله‌ای» یاد می‌شود - متهم کردند.

این زندانی سیاسی بارها در واکنش به بدرفتاری مقام‌های زندان اعتصاب غذا کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سال ۱۳۹۹ خواستار آزادی او شده بود.

به تازگی دادگاه انقلاب کرج یک پرونده جدید علیه فرهاد میثمی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی باز کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy