Sunday, Sep 4, 2022

صفحه نخست » مرگ مشکوک یک خبرنگار نزدیک به نهادهای امنیتی و نظامی

murder_090422.jpgرادیو زمانه - دادستان عمومی و انقلاب سیرجان «مرگ مشکوک» یک فعال مجازی در سیرجان را تأیید کرده و گفت که «رسیدگی ویژه» به این موضوع در دستور کار دادستانی قرار دارد.

مهدی یعقوبیان پاریزی، خبرنگار محلی در پاریز از توابع شهرستان سیرجان شامگاه چهارشنبه ۹ شهریور ناپدید شده بود. جسد او صبح روز بعد در یک خودرو کشف و ۱۲ شهریور در زادگاهش دفن شد.

او به نهادهای امنیتی و نظامی نزدیک بود و به روایت خودش از خانواده کشته‌شدگان در جنگ ایران و عراق و خود را از «نیروهای مطالبه‌گر» و افشاگر فساد معرفی می‌کرد.

محسن نیک‌ورز، دادستان عمومی و انقلاب سیرجان بدون اینکه نامی از این خبرنگار ببرد، گفت که ماموران کلانتری ۱۱ سیرجان در روز دهم شهریور «جسد بی‌جان یک جوان تقریباً ۳۰ ساله» را در پشت فرمان یک خودرو پیدا کرده‌اند.

او به صورت واضح نگفت که جسد پیدا شده همان خبرنگار و فعال مجازی ناپدید شده است یا خیر. تنها به این بسنده کرد «آخرین تماس متوفی ساعت ۲۳روز چهارشنبه ۹ شهریورماه با مادرش بوده است و جنازه او چندساعت بعد در خودروی شخصی‌اش پیدا شده است.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که مهدی یعقوبیان پاریزی که یک کانال خبری با نام «پاریز خبر» در تلگرام داشت، بارها تهدید شده بود.

یعقوبی پاریزی چند روز پیش از اینکه ناپدید شود در یک متن در کانال تلگرامش نوشته بود که به افرادی که از او شکایت کرده‌اند، باج نمی‌دهد.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

او که به گفته خودش فرزند یکی از نظامیان ایران در جنگ ایران و عراق است و پدرش از نظامیان نزدیک به قاسم سلیمانی بوده است، تصویر احضاریه‌ای را منتشر کرده بود که بر اساس آن «ورود به مواضع سیاسی، امنیتی، نظامی به قصد نقشه‌برداری و کسب اطلاعات و اسرار» و «نشر اکاذیب» متهم شده بود.

شاکیان او در این احضاریه افرادی بودند که بنا بر ادعای خودش «همگی ادعای سازندگی و پاکدستی داشتند»، پیشتر نیز ۱۳ بار علیه او اقامه دعوا کرده بودند.

یعقوبی پاریزی خطاب به شاکیان خود نوشته بود: «نه می‌تونید آبرویی ازم ببرید و نه محکومم کنید. آنقدر هم قدرت دارم که باج به شما خائنین پاریز ندم».

محسن نیک ورز بدون اینکه نامی از این خبرنگار ببرد، خبرهای منتشر شده در باره قتل او را «شایعه» خواند و گفت در تحقیقات اولیه «آثار خاصی مبنی بر خفگی یا واردشدن ضربات جسم سنگین و تیز بر بدن متوفی دیده نشده است». جسد او برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی شهرستان سیرجان تحویل شده بود.

دادستان سیرجان افرادی را که به گفته او «با اظهار نظرهای غیراخلاقی موجب رنجش خانواده‌ها می‌شوند» را هم به برخورد قضایی تهدید کرد.

دسته بندی‌ها: اخبار, ایران, جامعه و حقوق, مجله روز



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy