Thursday, Sep 8, 2022

صفحه نخست » ارسال پهپاد کار دست جمهوری اسلامی داد

tahrim_090722.jpgآمریکا یک فرد و چهار نهاد مرتبط را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که یک فرد و چهار نهاد مرتبط با همکاری های نظامی اخیر ایران با روسیه را در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار داده است.

فردی که در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از او نام برده شده است، رحمت‌الله حیدری مدیرعامل شرکت بهارستان کیش و یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت هوایی است. در میان تحریم شدگان اما نام سه نهاد هم دیده می‌شود.

رادیو فردا - خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید، به دنبال تحریم‌های گسترده کشورهای غربی علیه مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای تامین تسلیحات مورد نیاز کشور به کره شمالی و ایران متوسل شده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که شرکت خدمات فرودگاهی سفیران مستقر در تهران را به دلیل مشارکت در هماهنگ کردن پروازهای نظامی بین روسیه و ایران، از جمله پروازهای انتقال پهپاد، پرسنل و تجهیزات به روسیه٬ مورد تحریم قرار داده است.

آمریکا می‌گوید نیروی هوایی روسیه قصد دارد از پهپادهای ایرانی در کنار پهپادهای خود در جنگ اوکراین استفاده کند.

برایان نلسون٬ معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفته است: «روسیه به طور فزاینده‌ای دست به انتخاب‌های ناامیدانه‌ای برای ادامه جنگ بی‌دلیل خود در اوکراین می‌زند.»

برایان نلسون اضافه کرده است: «ایالات متحده به اجرای دقیق تحریم‌ها علیه روسیه و ایران و همچنین پاسخگو کردن ایران و کسانی که از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین حمایت می‌کنند، متعهد است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین سه شرکت و یک فرد مرتبط با تحقیق، توسعه، تولید و تهیه پهپادها برای نیروهای نظامی ایران را تحریم کرده است.

شرکت‌های شرکت پراور پارس، بهارستان کیش و شرکت طراحی و ساخت موتور هواپیما، داما، به همراه رحمت اله حیدری، مدیرعامل شرکت بهارستان کیش، مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

برایان نلسون همچنین به شرکت‌های غیر روسی و غیر ایرانی هشدار داده است که احتیاط کنند و در توسعه صنایع پهپادهای ایرانی مشارکت نکنند و همچنین از فروش هرگونه تجهیزات نظامی به روسیه برای بهره‌گیری در جنگ اوکراین خودداری کنند.

آسوشیتدپرس دو هفته پیش گزارش داده بود، روسیه از ایران صدها پهپاد دریافت کرده است که می‌تواند از آنها در جنگ علیه اوکراین استفاده کند و این علی‌رغم هشدارهای ایالات متحده بوده که از تهران خواسته است از ارسال این پهپادها به روسیه خودداری کند.

دولت بایدن ماه گذشته تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد مقامات روسیه برای بررسی پهپادهای ایران از یک پایگاه هوایی در کاشان بازدید کرده‌اند.

همان زمان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تصریح کرد که دولت ایالات متحده باخبر شده حکومت ایران خود را آماده ارسال صدها هواپیمای بدون سرنشین به روسیه می‌کند.

روسیه که به خاطر تهاجم نظامی خود به اوکراین با تحریم‌های اقتصادی و محدودیت منابع مواجه است، برای تامین تسلیحات خود به ایران روی آورده که از متحدان کلیدی آن محسوب می‌شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند که هواپیماهای روسی طی چندین روز از یک پایگاه هوایی در ایران این پهپادها را به روسیه منتقل کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy