Friday, Sep 9, 2022

صفحه نخست » سقوط مرگبار زن جوان موقع فرار از چنگ مرد متجاوز

suicide.jpgایندیپندنت فارسی - گروهی از زنان در شهرستان مریوان در استان کردستان، روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور در اعتراض به مرگ «شلیر رسولی» زنی که برای فرار از تعرض جنسی یک مرد خود را از ساختمانی به پایین پرت کرد و جان باخت، تجمع کردند و علیه قوانین زن‌ستیزانه نظام جمهوری اسلامی شعار دادند.

بر اساس گزارش خبرنگاران محلی در استان کردستان، شلیر رسولی ۳۶ ساله در شهر مریوان، به دلیل حمله یک مرد با هدف تعرض یا تجاوز جنسی به او، خودش را طبقه دوم یک ساختمان به پایین پرت کرد که پس از چند روز کما، روز پنج‌شنبه در بیمارستان دولتی سنندج جان باخت.

زنان معترض و فعالان مدنی در مریوان، طی روزهای اخیر چندین تجمع اعتراضی را مقابل ساختمان نهادهای حکومتی مانند دادگاه انقلاب مریوان، در اعتراض به «عدم وجود امنیت برای زنان در این شهر» برگزار کردند. روز پنج‌شنبه نیز این گروه از زنان به زبان کردی شعار دادند که؛ «ما همه شلیر هستیم، مثل شلیر شجاع هستیم.»

اینستاگرام مسیح علی نژاد: فاجعه‌ دردناک خودکشی شیلر رسولی زن شجاع مریوان را از زبان یکی از زنان این شهر بشنوید.
‌شلر زن ۳۶ ساله برای فرار از دست فردی که قصد تعرض به وی را داشت، خود را از پنجره طبقه دوم یک ساختمان به پایین پرت کرده و جانش را از دست داد. در پی جان باختن شلیر رسولی،‌ شماری از زنان در مریوان در اعتراض به فقدان امنیت زنان، به خیابان‌ها آمدند. بشنوید
:

***


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy