Sunday, Sep 11, 2022

صفحه نخست » انفجار اتوبوس مسافربری در عراق؛ تمامی جان‌باختگان ایرانی هستند

busbanner.jpgبه گزارش ایسنا - سفیر ایران در عراق گفت: بر اثر برخورد یک ون با یک تانکر در منطقه شوملی در استان بابل عراق به نظر می‌رسد تمامی جان باختگان این حادثه ایرانی هستند.

محمد کاظم آل صادق با اعلام این خبر اظهار کرد: در این سانحه یازده نفر از افراد سوار بر ون کشته شده اند و سه نفر از آنها زنده اما مصدوم هستند.

وی با بیان این که اجساد افراد کشته شده در حال انتقال برای شناسایی هویت است، افزود: سه نفری که زنده هستند اعلام کردند که همه مسافران ون ایرانی بوده اند و به نظر می رسد که یازده نفر کشته شده نیز ایرانی هستند.

کشته شدن بیش از ۱۰ زائر ایرانی مراسم اربعین در یک تصادف در عراق

ایران اینترنشنال - مقامات عراقی از کشته شدن ۱۰ زائر ایرانی مراسم اربعین، بر اثر تصادف یک اتوبوس و یک ون با یکدیگر و همچنین یک کامیون خبر دادند. با احتساب این آمار تاکنون بیش از ۲۰ زائر ایرانی در تصادفات مراسم اربعین کشته شده‌اند.

عادل الحسینی، مدیر رسانه پلیس استان بابل در عراق، اعلام کرد که ۱۰ ایرانی و یک راننده عراقی کشته شده‌اند.



***

در همین حال به گفته طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر، یک مینی‌بوس در نزدیکی یک پمپ بنزین با یک ون برخورد کرد و این ون پس از انفجار کپسول گاز در آن، با کامیونی که جلوتر قرار داشته برخورد کرده است.

گزارش هایی نیز درباره تصادف این مینی بوس یا اتوبوس با یک کامیون حمل سوخت منتشر شده بود اما درودی گفت که دلیل این انفجار وجود کپسول گاز در ون بوده است.

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر ایران، نیز گفت که گزارش‌ها حاکی از کشته شدن دست‌کم ۱۱ نفر و مصدومیت ۳۰ فرد دیگر است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او در عین حال گفت که چون جان‌باختگان حادثه انفجار اتوبوس زائران سوخته‌اند، امکان شناسایی آن‌ها وجود ندارد و باید آزمایش انجام شود.

در اربعین امسال تعداد تصادفات زائران مراسم اربعین و کشته شدگان و مصدومان ناشی از آن افزایش یافته و تاکنون حداقل ۲۱ نفر در این تصادفات کشته شده‌اند.

در همین حال اشکان موسوی، سرپرست اداره روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، از واژگونی یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حله عراق و فوت چهار نفر خبر داد.

چهار روز پیش نیز در پی واژگونی یک دستگاه خودروی حامل زائران ایرانی مراسم اربعین در عراق یک زن ۴۷ ساله ایرانی هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.

همچنین عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت که بر اثر واژگونی یک خودروی زائران، مادر یک خانواده فوت و سه عضو دیگر خانواده مجروح شدند.

سه روز پیش نیز در تصادف دو اتوبوس زائران با یک پیکان، سه نفر کشته شدند.

چهار روز پیش نیز یک خودرو سواری حامل زائران اربعین از استان یزد در نهاوند با یک خودروی دیگر تصادف کرد که دو نفر کشته شدند.

در مراسم اربعین امسال گزارش های مختلفی درباره ازدحام در مرزهای خروجی به عراق و نبود امکانات رفاهی و آب و گرمازدگی زائران اربعین منتشر شده است.

پیش از مراسم اربعین مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی با تبلیغات گسترده درباره مراسم اربعین از ارائه امکانات به زائران خبر داده و مردم را تشویق به سفر می‌کردند.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از هزینه‌های چند صد میلیارد تومانی در این مراسم و حیف و میل بودجه عمومی و امکانات کشور انتقاد می‌کنند.

در همین حال احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان، از وام ۱۰۰ میلیون تومانی به رانندگانی خبر داد که هفت سرویس رفت و برگشت به مناطق مرزی داشته باشند.

ارسال میلیون‌ها بطری آب به عراق همزمان با بحران بی‌آبی در برخی از استان‌های ایران و همچنین توزیع دو هزار تن مرغ و گوشت قرمز بین «موکب‌های اربعین» از مواردی بوده‌اند که مورد انتقاد شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy