Wednesday, Sep 14, 2022

صفحه نخست » وضعیت نامعلوم سخنرانی خامنه‌ای برای بسیجیان گرگان

rahbar_banner.jpgرادیو فردا - سه روز پس از آن‌که خبر رسید دیدار مرسوم اعضای مجلس خبرگان با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «برای راحتی» او لغو شده، وضعیت سخنرانی علی خامنه‌ای برای بسیجیان گرگان که برای روز چهارشنبه هفته بعد برنامه‌ریزی شده است هم نامعلوم است.

به گزارش رسانه‌های داخلی، عیسی پایین‌محلی، فرماندار گرگان، عصر سه‌شنبه خبر داده بود که علی خامنه‌ای روز چهارشنبه ۳۰ شهریور به صورت ویدئوکنفرانس در «آیین سراسری تجلیل از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس» برای بسیجیان گرگان «سخنرانی خواهد کرد.»

اما خبرگزاری دولتی ایرنا که این خبر را شامگاه سه‌شنبه بر روی وب‌سایت خود منتشر کرده بود پس از آن طی روز چهارشنبه این خبر را از خروجی خود برداشته و اطلاعیه «این صفحه از دسترس خارج شده است» را به‌جای آن قرار داده است.

سه روز پیش از این، روز یک‌شنبه، در حالی که خبرگزاری تسنیم خبر لغو دیدار مرسوم اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر جمهوری اسلامی را «شایعه» دانسته بود، یک عضو این مجلس این خبر را تأیید کرد و گفت دلیل آن «راحتی» و جلوگیری از گرفتن وقت خامنه‌ای بود.

هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با روزنامه همدلی تأیید کرد که «در این دوره اعضای مجلس خبرگان رهبری برخلاف دوره‌های گذشته به دیدار رهبری نرفتند».

او گفت از آنجایی که علی خامنه‌ای درباره موضوعات مختلف سخنرانی می‌کند، دیگر «جایز» ندانست که در دیدار با اعضای مجلس خبرگان نیز سخنرانی کند.

خبرگزاری داخلی، ازجمله فارس، در همان روز یک‌شنبه خبری مبنی بر «دیدار» تعدادی از ورزشکاران در صبح یک‌شنبه با آیت‌الله خامنه‌ای منتشر کردند اما عکسی از این «دیدار» در این خبرها درج نشده است.

چندی پیش از برگزاری این دوره اجلاس خبرگان رهبری، میرحسین موسوی از رهبران اعتراضات موسوم به «جنبش سبز» که همچنان در حصر خانگی است، درباره «موروثی» شدن رهبری در ایران هشدار داده بود.

اما مجلس خبرگان رهبری گزارش‌های منتشر شده در مورد «جانشینی موروثی» مجتبی خامنه‌ای به عنوان رهبر آینده جمهوری اسلامی را «شبهه‌پراکنی» خواند و مدعی شد این نهاد به «شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح» توجه دارد.

با این حال، کمتر از یک ماه پس از انتشار این نوشته، خبرگزاری حوزه علمیه قم از مجتبی خامنه‌ای با عنوان «آیت‌الله» نام برد و نوشت که او قرار است در این حوزه درس «خارج فقه و اصول» را تدریس کند.

همچنین یک امام جمعه در ایران از انتخاب مجتبی خامنه‌ای برای رهبری آینده دفاع کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy