Thursday, Sep 15, 2022

صفحه نخست » عمامه‌ها را بالاتر بگذارید! ابومالش

ejareh.jpgویژه خبرنامه گویا

عمامه‌ها را بالاتر بگذارید!

چندی قبل جلسه پرسش و پاسخی با شرکت خانم دکترِ بّشدت محجبه‌ای درباره " بررسی فقهی عقد موقت مستاجر با صاحب ملک در ازای مبلغ اجاره" برگزار شد، به عبارت دیگر مستاجر می تواند با صیغه شدن موقت اجاره ماهانه را بپردازد. به حاج بابا گفتم بارها خدمت شما عرض کردم که فقه ما جوینده و یابنده است و هر روز افق‌های جدیدی را می‌گشاید، مثلاً همین خانم دکتر، عقد موقت را به عنوان واحد پول جدیدی برای کشورپیشنهاد داده است.

او معتقد است که در شرایط اقتصادی فعلی تهاتر جنسی می‌تواند کمک موثری برای بهبود وضع اقتصادی کشورو به خصوص کاهش اجاره بها باشد. اگر این پیشنهاد اجرایی شود، از این پس شاهد خواهیم بود که اجاره آپارتمان بجای پول، تعدادی عقد موقت خواهد بود و زیبارویان تخفیف ویژه خواهند داشت. حاج بابای ما که هنوزاز دیدن فیلم دختران ایرانی در کلاب‌های شبانه کشورهای خارجی خشمگین است، تمام ذخایر استراتژیک فحش‌های خود را نثار فقهای ولایی و روح پر فتوح امام راحل کرد. ترجیع بند فحش‌های او امام راحل است، یعنی اگر به هرکسی و به هر دلیلی فحش بدهد امام راحل در آن فحش صدرنشین است. می‌گوید با تو موافقم که فقه شما جوینده و یابنده است، برای همین است که همیشه در جستجوی فعل حرامی است که بشود از آن پول درآورد و به محض این که فعل حرام را پیدا کرد آن را حلال می‌کند، حتی اگر آن فعل حرام قاچاق دختران ایرانی به کشورهای خارجی باشد. می‌گوید روحانیون درباره حجاب کوتاه نخواهند آمد، برای این که حجاب دکور نظام اسلامی است و بیرون افتادن موهای زنان و دختران را ضربه بسیار محکمی بر بیضه اسلام می‌دانند.

حاج بابا توصیه می‌کند که روحانیونی که در حرفه پا اندازی مشغول به کارند، عمامه‌های خود را برای جلب مشتری بالاتر بگذارند. اومعتقد است، علت این که آن‌ها از پا اندازی بد می‌گویند برای این است که دست زیاد نشود.

بچه شیعه ۸۳ ساله!

سید حسن خمینی نوه امام گفته است که" بچه شیعه‌ها باید دانشمندان تراز اول جهان باشند و اسمشان در لیست برندگان جوایز نوبل باشد". ایده بسیار پسندیده‌ای است، اما حاج سیدحسن باید توجه کند که سال گذشته حق ما را در جایزه صلح نوبل خورد‌ند. یک بچه شیعه ۸۳ ساله، جنگ چندین هزار ساله بین اعراب و یهودیان را به صلح تبدیل کرد و اصلا اسمش هم درلیست کاندیداهای جایزه نوبل نیامد. او به جای این که برای میانجیگری از پایتختی به پایتخت دیگر پرواز کند، از روش مبتکرانه‌ای استفاده کرد. با هر دو طرف منازعه چنان دشمنی کرد که آن‌ها تصمیم گرفتند با هم دوست شده و با ما دشمن شوند. دوستی آن‌ها چنان عمیق شده که توریست‌های اسرائیلی در خیابان‌های دبی و توریست‌های عرب در خیابان‌های تل آویو و ماموران موساد در خیابان‌های تهران قدم می‌زنند. پیشنهاد من این است که قبل از هر کاری سعی کنیم حق این بچه شیعه ۸۳ ساله را از بنیاد صیهونیستی نوبل بگیریم، به خصوص که ممکن است بزودی مانند امام راحل" روحش پر فتوح" شود.

پیشنهاد دیگر من این است که هر طور شده علم فقه را وارد لیست نوبل کنیم، در این علم هیچ کشوری توان رقابت با ما را ندارد. برای این که عمق استراتژیک فقه را پس از انقلاب نشان بدهم مثالی می‌زنم که احتمالاً همه شما شنیده‌اید. مرحوم آیت الله گیلانی که روزها به اعدام مشغول بود و شب‌ها در تلویزیون مباحث فقهی را مطرح می‌کرد، یکی از لاینحل ترین مسائل فقهی که ذهن مسلمانان را قرن‌ها مشغول کرده بود یکشبه حل کرد. اگر کسی در طبقه بالا و عمه‌اش در طبقه پایین خوابیده باشد و زلزله بیاید و آن مرد روی عمه‌اش بیفتد و آن کاری که نباید می‌شد، بشود، محصول آن کار، حلال زاده خواهد بود. افتادن روی عمه را از نظر اهمیت علمی می‌توان با افتادن سیب از درخت و کشف جاذبه زمین توسط نیوتن مقایسه کرد. باور کنید، به همان اندازه اهمیت دارد. چه بسیار مسلمانانی که در طی قرون گذشته روی عمه‌هایشان افتادند و چون آداب افتادن روی عمه را نمی‌دانستند فکر می‌کردند که بچه حرامزاده است.

فیزیک نیوتنی برخی از مسائل دنیا را حل کرد وحال آن که فقه ما هم مسائل دنیا و هم مسائل آخرت را حل می‌کند.

شهریور ۱۴۰۱



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy