Friday, Sep 16, 2022

صفحه نخست » نیویورک‌تایمز: خامنه ای تحت عمل جراحی قرار گرفت

foori_banner.jpg ایندیپندنت فارسی - روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی به نوشته فرناز فصیحی از وخامت حال علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خبر داد. این روزنامه آمریکایی به نقل از چهار منبع آگاه نوشت خامنه‌ای از هفته گذشته، به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی‌اش، تمامی دیدارها و برنامه‌های حضورش در انظار عمومی را لغو کرده و در حال حاضر تحت نظر یک تیم پزشکی قرار دارد و به استراحت مطلق می‌پردازد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این گزارش، رهبر جمهوری اسلامی، که هفته گذشته با درد شدید شکمی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، در کلینک اختصاصی‌اش تحت عمل جراحی قرار گرفت.

یکی از منابع نیویورک تایمز، که از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به این روزنامه گفت هفته گذشته وضعیت علی خامنه‌ای وخیم بود، اما پزشکان او در حال حاضر وضعیت وی را رو به بهبود ارزیابی می‌کنند.

nyt.jpg

طی هفته‌های گذشته، به‌دنبال لغو سه برنامه دیدار عمومی رهبر حکومت ایران، گزارش‌های زیادی از وضعیت سلامتی و حتی مرگ رهبر ۸۳ ساله حکومت ایران منتشر شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز در بخشی از گزارش شامگاه جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ به‌نقل از یکی از منابع خود نوشت عمل جراحی علی خامنه‌ای، در مرکز درمانی مستقر در اقامتگاه او در تهران انجام شد و در حال حاضر نیز به‌طور شبانه‌روزی، تحت مراقبت‌های تیم پزشکی است.

به‌گفته این منبع نیویورک‌تایمز، وضعیت سلامتی علی خامنه‌ای هفته پیش وخیم بوده، اما اکنون در حال بهبودی است، با این حال همچنان آن قدر ضعیف است که نمی‌تواند بنشیند یا دیدارهای رسمی داشته باشد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

مقام‌های دولتی و وابسته‌گان به بیت علی خامنه‌ای، معمولا به‌طور علنی و شفاف درباره وضعیت سلامتی او اظهارنظری نمی‌کنند. با این حال، هشت سال، پیش زمانی که او تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفت بهبود او بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های دولتی در ایران داشت.

روزنامه نیویورک‌تایمز در بخش آخر گزارش روز جمعه خود نوشت برای اظهارنظر درباره وضعیت سلامتی رهبر حکومت ایران، با دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل تماس گرفته‌اند، اما آنها در پاسخ گفته‌اند بدون مجوز از تهران نمی‌‌توانند اظهارنظر کنند.

انتشار گزارش‌ از وضعیت سلامتی علی خامنه‌ای در حالی منتشر می‌‌شود که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری حکومت ایران، برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک است. وخیم‌تر شدن وضعیت سلامتی علی خامنه‌ای می‌تواند بر روی برنامه سفر رئیسی تاثیر بگذارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy