Thursday, Sep 22, 2022

صفحه نخست » تصاویر نشان از وضعیت جنگی در برخی شهر‌های ایران دارد

***

jang_banner.jpgصدای آمریکا - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور، اعتراضات خیابانی در ده‌ها شهر ایران پس از مرگ مهسا امینی را «فتنه» نامید و از قوه قضائیه خواست با «دروغ‌پردازان» در فضای مجازی، برخورد «عبرت‌آموز» انجام دهد.

بیانیه رسمی سپاه پاسداران پس از گسترش اعتراضات به دست‌کم ۸۰ شهر ایران و تشدید درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و پلیس و شهروندان خشمگین از خشونت‌ها برای اعمال حجاب اجباری صادر می‌شود که منجر به مرگ مهسا امینی، زن جوان اهل سقز در تهران، شد.

سپاه، نه تنها اعتراضات را «فتنه» نامیده، بلکه مدعی شده که «نظام سلطه و صهیونیسم و پیاده‌نظام‌های داخلی» آن با «القای روایت‌های جعلی و جهت‌دار به افکار عمومی» درگذشت مهسا امینی را بهانه قرار داده‌اند.

مهسا امینی، جوان ۲۲ ساله اهل سقز که برای دیدار با خویشاوندان، همراه با خانواده به تهران سفر کرده بود، پس از بازداشت از سوی ماموران گشت ارشاد و انتقال به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی در تهران، بر اثر ضرب و جرح، دچار مرگ مغزی شد و روز ۲۵ شهریور درگذشت.

پس از درگذشت وی و تلاش رسانه‌های نزدیک به حاکمیت و مقام‌های مسئول برای تکذیب خشونت علیه این زن جوان و بیمار نشان دادن وی، اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف کشور برگزار شده و دست‌کم ۹ کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.

با این حال شدت واکنش اعتراضی مردم در خیابان‌ها در این دور از اعتراضات کم‌سابقه بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy