Friday, Sep 23, 2022

صفحه نخست » لایه های نیروهای سرکوبگر حکومتی و مقابله با آن ها به ترتیب اهمیت؛ ف. م. سخن

B29E8C6C-0181-43E9-B9EE-EF3530D943A4.jpegنیروهایی که برای سرکوب مردم معترض در تظاهرات های خیابانی اعزام می شوند، به صورت طرح ریزی شده لایه های مختلفی دارند که هر کدام بر اساس شرح وظایف، کار خود را انجام می دهند.

در اولین لایه معمولا سربازان وظیفه ای هستند که با هدایت یک درجه دار، و با پوشش مخصوص حفاظت از بدن و کلاه کاسک و باتون، در مقابل مردم معترض صف می کشند. این ها از نظر فردی اهمیتی ندارند و با زد و خورد عادی می توان با آن ها مقابله کرد. این گروه آموزش خاصی ندیده اند و در مقابل تهاجم مردم اغلب می ترسند و جا خالی می کنند.

در لایه ی دوم نیروهای مکانیزه هستند که اغلب آن ها درجه داران نیروی انتظامی اند. با عقب راندن لایه اول، و از کار انداختن ابزار این گروه می توان آن ها را هم وادار به عقب نشینی کرد. افراد این لایه سلاح کمری در اختیار دارند و می توانند از اسلحه شان برای زدن مردم استفاده کنند. با از کار انداختن ابزار مکانیزه ی این ها و خلع سلاح شان می توان این ها را هم به عقب راند.

در لایه ی سوم نیروهای رسمی پلیس با لباس شخصی حضور دارند. این ها مسلح به سلاح کمری هستند و برای تماس با مرکز عملیات و دیگر نیروها، از بی سیم یا تلفن همراه استفاده می کنند.

بچه هایی که توانایی رزمی دارند، بیش از همه باید این ها را هدف تهاجم خود قرار دهند. این ها اغلب افسر کادر یا وظیفه هستند و افراد سن و سال دار تر شان درجات بالاتری دارند. غافلگیر کردن این ها و به میان مردم کشاندن شان، باعث خواهد شد تا دو لایه دیگر تمرکز عمده شان را برای آزادی این فرد یا افراد بگذارند.

اما مهم ترین گروهی که باید به آن ها توجه داشت، در لایه های قابل مشاهده قابل شناسایی نیستند. این ها ماموران لباس شخصی رسمی هستند که به صورت تک نفره یا دو نفره عمل می کنند. بیشتر این افراد شبیه رهگذران اند و وارد در گیری ها نمی شوند. کار این ها موقعیت شناسی و انتقال اطلاعات از طریق تلفن همراه به مرکز عملیات است.

بخش دیگری از این افراد لباس شخصی عمل نفوذ به داخل جمعیت و دادن شعارهای انحرافی و بازی کردن نقش لیدر تظاهرات را بر عهده دارند. این ها عمدتا افرادی هستند که مانع آسیب رساندن تظاهرکنندگان به افراد دستگیر شده ی پلیس یا لباس شخصی ها می شوند.

لباس و ظاهر این افراد و بخصوص کم سن و سال بودن شان، باعث می شود تا کوچک ترین ظنی به مامور بودن آن ها نرود.

این دسته، مجهز به سلاح کمری هستند.

این افراد را هم باید قبل از تار و مار کردن سرباز ها شناسایی و دستگیر کرد.

بر فراز بام ها نیز افراد دیگری هستند که به صورت گروه های سه چهار نفره با دوربین به رصد موقعیت زد و خورد و نتایج آن می پردازند که در اینجا موضوع صحبت ما نیستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy