Monday, Sep 26, 2022

صفحه نخست » ۱۲ نفر بازداشت + پنج مامور پلیس لندن به‌دلیل شکستگی استخوان و دیگر صدمات بستری شدند

london_banner.jpgصدای آمریکا - پلیس بریتانیا از بازداشت ۱۲ نفر در جریان درگیری‌ها مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن خبر داد و گفت پنج مامور پلیس به‌دلیل شکستگی استخوان و دیگر صدمات در بیمارستان بستری شده‌اند.

روز یکشنبه صدها نفر در اعتراض به خشونت خونین علیه معترضان در ایران، مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن تجمع کردند و تصاویر منتشر شده حاکی است که برخی از معترضان پس از درگیری با پلیس وارد محوطه ساختمان سفارتخانه شده و در بام آن پرچم شیر و خورشید را برافراشتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس بریتانیا روز دوشنبه چهارم مهر اعلام کرد اغلب معترضان در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن مسالمت‌جو بودند اما یک گروه از آن‌ها با پلیس درگیر شد.

این بیانیه می‌افزاید این گروه به سمت پلیس محافظ سفارتخانه بطری و دیگر اشیاء پرتاب کرده و به ساختمان سفارت حمله کردند، حداقل پنج پلیس به‌دلیل شکستگی استخوان و صدمات دیگر در بیمارستان بستری شدند.

وزارت خارجه ایران روز یکشنبه اعلام کرد که سفیر بریتانیا را به‌دلیل میزبانی انگلیس از شماری از رسانه‌های فارسی‌زبان در این کشور احضار کرده است.

این وزارتخانه مدعی شده که این رسانه‌ها «تحریک و دعوت به اغتشاش و گسترش آشوب‌ها در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند».

اشاره دولت ایران از جمله به رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی فارسی، «من و تو» و «ایران اینترنشنال» است که از دفاتر لندن برای ایران و جهان برنامه پخش می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy