Tuesday, Sep 27, 2022

صفحه نخست » در حمایت از خواست بچه‌های ایران: دیکتاتور باید برود!؛ ابراهیم نبوی؛ ف. م. سخن

87D84BB7-77E6-4D96-A2BE-1E4DF940F85F.pngاین روزها ایران ما در میان آتش و خون است. با کشته شدن دخترمان مهسا امینی، آتشی بر افروخته شد که نظام اسلامی، به مدت چهار دهه هیزم‌اش را انباشته کرده بود و بنزین خشم را بر آن ریخته بود. این آتش دیر یا زود بر افروخته می‌شد و این اتفاق با کشته شدن مهسا امینی دختر ایران افتاد. در واقع اتفاقاتی که این روزها در حال رخ دادن است و از کردستان تا تهران و از آمل و رشت تا شیراز و بندرعباس را گرفته، بازخورد بی‌کفایتی، بی‌عدالتی و تحمیل دین و شیوه زندگی به مردمی است که این شیوه زندگی را شایسته انسان روزگار کنونی نمی‌دانند.

روسری‌هایی که در این ده روز توسط دختران مردم در آتش سوزانده شد، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در این آتش خواهد سوخت و از خاکستر آن نهال آزادی و حکومتی انسانی خواهد رویید.

شرط اول رفتن جمهوری اسلامی، جلوگیری از خاموش شدن این آتش است و گسترش آن. کاش می‌شد بدون اتکا به آتش، جمهوری اسلامی با راه‌های مسالمت‌آمیز کنار برود و حکومتی را که با جبر و زور نگه داشته در اختیار مردم قرار دهد، ولی افسوس که این نظام معنای مسالمت و احترام به حقوق مردم را نمی‌فهمد و راهی جز سرکوب خشن مبارزات مسالمت‌آمیز مردم نمی‌داند. آن‌که خشونت را آغاز کرده و عمل کرده حکومتی است که علیه مردمان دادخواه ایران، با شلیک گلوله پاسخ کلام مردم را می‌دهد. خشونت عریان را مردم نه دوست دارند و نه آغاز کردند، این حکومت دیکتاتوری است که خشونت را تنها روش رفتار با مردم می‌داند. و عواقب آن را هم خواهد دید، خود کرده را تدبیر نیست.

این روزها غیر از مردم ایران و افراد مقیم در خارج از کشور و هنرمندان و ورزشکاران، افراد شناخته شده‌ی سرشناس جهان هم از خواست مردم و زنان و جوانان ایران حمایت جانانه می‌کنند.

ما، دو تن از طنزپردازان ایرانی، که سالیان سال با قلم خود و با زبان طنز و جدّ، بدکاری‌های حکومت را به مردم نشان داده‌ایم، از این که شاهد برخاستن و تلاش فرزندان و بخصوص زنان ایران برای به دست آوردن آزادی و زندگی بهتر هستیم، بسیار خوشنودیم، اگرچه غمگین و نگران جان و تندرستی تک تک زنان و مردانی هستیم که فرزندان و خواهران و برادران خودمان هستند و تحولات لحظه به لحظه در داخل ایران را با نگرانی دنبال می‌کنیم.

ما نیز، همچون گذشته، به هرگونه پشتیبانی قلمی که در توان‌مان باشد ادامه خواهیم داد و امیدواریم تلاش فرزندان ایران نتایج خوب و درخشانی در پی داشته باشد.

سال‌ها گفته‌ایم و این بار نیز همصدا با بچه‌های ایران می‌گوییم: زن، زندگی، آزادی و دیکتاتور باید برود!

ابراهیم نبوی، ف. م. سخن



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy