Saturday, Oct 1, 2022

صفحه نخست » هشدار اساتید ایران: دانشگاه دیگر به فضای معمول خود بازنخواهد گشت

university_banner.jpgدر بعدازظهر شنبه، نهم مهر هم شهرهای گوناگون ایران شاهد اعتراض‌های گسترده ضد حکومتی هستند. صدها استاد دانشگاه‌ از اعتراض‌ها حمایت کرده و از همکاران دیگر خود خواسته‌اند در دفاع از عدالت‌خواهی و ظلم‌‌ستیزی موضع‌ بگیرند.

در پی بازداشت دانشجویان معترض و ادامه اعتصابات در دانشگاه‌های گوناگون کشور، ۴۰۵ استاد دانشگاه از رشته‌ها، نسل‌ها، گرایش‌های مختلف با امضای بیانیه‌ای ضمن درخواست آزادی دانشجویان زندانی، یادآوری کرده‌اند که در صورت تداوم وضعیت فعلی دانشگاه به فضای معمول خود بازنخواهد گشت.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «همگان باید وجود چنین دانشجویانی را که حاضرند برای دفاع از آزادی و عدالت و کرامت انسانی، از خودگذشتگی کرده و هزینه‌های آن را به جان بخرند قدر دانسته و در برابر کنشگریِ اخلاقی و انسانی آنها سرِ تعظیم فرود آوردند.»

امضاکنندگان بیانیه، „از فراگیرشدنِ بی‌تفاوتی و سکوت در فضای دانشگاه به دلیل ترس از هزینه‌های ابرازنظر و آرمان‌خواهی و ظلم‌ستیزی را خلاف ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دینی" دانسته و از تمامی همکاران خود دعوت کرده‌اند، „در دفاع از ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی" موضع‌گیری کنند.

سایت کلمه:

هشدار ۴۰۵ استاد دانشگاه ایران

🔴 دانشگاه به فضای معمول خود بازنخواهد گشت!

در پی بازداشت دهها دانشجوی معترض و ادامه اعتصابات در دانشگاه‌های مختلف کشور، ۴۰۵ استاد دانشگاه از رشته‌ها، نسل‌ها، گرایش‌ها و شهرهای مختلف با امضای بیانیه‌ای ضمن درخواست آزادی دانشجویان زندانی، هشدار داده‌اند که در صورت تداوم وضعیت فعلی دانشگاه به فضای معمول خود بازنخواهد گشت. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

🔺همگان باید وجود چنین دانشجویانی را که حاضرند برای دفاع از آزادی و عدالت و کرامت انسانی، از خودگذشتگی کرده و هزینه‌های آن را به جان بخرند قدر دانسته و در برابر کنشگریِ اخلاقی و انسانی آنها سرِ تعظیم فرود آوردند.

🔺ما امضاکنندگان این بیانیه، فراگیرشدنِ بی‌تفاوتی و سکوت در فضای دانشگاه به دلیل ترس از هزینه‌های ابرازنظر و آرمان‌خواهی و ظلم‌ستیزی را خلاف ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دینی می‌دانیم و ضمن دعوتِ همۀ همکاران به ابراز نظر و موضع‌گیری در دفاع از ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی، لازم می‌دانیم به مسئولیت اجتماعی خود در برابر بهترین دانشجویانمان در دانشگاه عمل کنیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy