Sunday, Oct 2, 2022

صفحه نخست » نفرت محض از رژیم حاکم بر ایران، گزارش مجله آتلانتیک

atlantic_banner.jpgرادیو بین المللی فرانسه - در حالی که خیزش سراسری مردم ایران امروز یک‌شنبه دوم اکتبر/دهم مهرماه، وارد شانزدهمین روز خود شد، مجله آتلانتیک در مقاله‌ای به قلم رابرت ورث، روزنامه‌نگار نیویورک ‌تایمز، اعلام کرد که معترضان ایرانی از رژیم جمهوری اسلامی متنفر و خواستار پایان آن هستند.

همزمان با ادامه تظاهرات گسترده ایرانیان در داخل و خارج از ایران، مجله آتلانتیک روز شنبه، در مقاله‌ای به قلم رابرت ورث، روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز، نوشت که اعتراضات روزهای اخیر نشان دهنده «نفرت محض از رژیم حاکم بر ایران» است.

طبق مقاله رابرت ورث، هرچند جرقه اعتراضات روزهای اخیر در ایران پس از کشته شدن مهسا امینی روشن شد، اما با گذشت چندین روز از مرگ وی، دامنه این اعتراضات گسترده‌تر شد و خشم عمیق نسل جوان ایران از رژیم جمهوری اسلامی را آشکار ساخته است.

روزنامه‌نگار نیویورک تایمز در این مقاله با اشاره به مطالبات اصلی تظاهرکنندگان ایرانی پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ خورشیدی نوشته است که در آن زمان مردم خواستار اصلاحات بودند، اما این‌بار خواسته‌های آن‌ها متفاوت است.

نویسنده این مقاله تاکید دارد، جوانان ایرانی که هنوز بار سنگین رکود و انزوای اقتصادی پس از رویدادهای سال ۱۳۸۸ را به دوش می‌کشند، دیگر تمایلی به تغییر در حکومت جمهوری اسلامی ندارند و خواستار پایان این رژیم هستند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در بخشی از این مقاله آمده است که این‌بار ایرانیان خشمگین کمر خود را برای جنگ بسته‌اند و با شعار‌هایی چون «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران را پس می‌گیریم»، تنفر محض خود از رژیم جمهوری اسلامی را در خیابان‌های این کشور فریاد می‌زنند.

رابرت ورث همچنین نوشته است که روش برخورد رژیم جمهوری اسلامی با معترضان ایرانی در روز‌های اخیر، از جمله استفاده از آمبولانس‌ها برای بازداشت کردن مردم، بی‌اعتمادی ایرانیان نسبت به این رژیم را بسیار عمیق‌تر کرده است.

وی در پایان این مقاله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران را پیرو روح‌الله خمینی که بر اهمیت جدایی زن و مرد از یکدیگر و پوشیده بودن بدن زنان تاکید داشت، خوانده و نوشته است که در رژیم جمهوری اسلامی «همه‌چیز به یک تار مو بند است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy