Sunday, Oct 2, 2022

صفحه نخست » حمله رضا پهلوی به بایدن

شاهزاده رضا پهلوی خطاب به جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا نوشت: «دقیقا همان زمان که ج.ا به دانشجویان #دانشگاه_شریف تیر می‌زند، گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا قصد دارد دوباره میلیاردها دلار به این رژیم جنایتکار بفرستد. آقای رییس‌جمهور بایدن! شما هنوز به مردم ما کمکی نکرده‌اید. لااقل، بودجه گلوله‌هایی که قلب‌شان را سوراخ می‌کند، تامین نکنید!»

***

توصیه شاهزاده رضا پهلوی به جهان: اخراج سفرا، ایجاد صندوق اعتصابات، توقیف دارایی‌های جمهوری اسلامی

ایندیپندنت فارسی - شاهزاده رضا پهلوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه ضمن استقبال از موضع جامعه بین‌المللی در حمایت از اعتراضات مردم ایران، شامل اظهارات مقامات آلمان و کانادا، از رهبران جهان خواست که فراتر از حرف؛ عمل کنند. شاهزاده رضا پهلوی گفت که اقدامات عملی می‌تواند شامل اخراج دیپلمات‌ها و سفرای جمهوری اسلامی و توقیف اموال و دارایی‌های جمهوری اسلامی باشد.

او بار دیگر خواستار ایجاد صندوق اعتصابات شد تا در زمان اعتصابات سراسری از کارگران حمایت کند.

درحالی که خیزش سراسری مردم ایران که ۱۷ روز پیش با قتل مهسا امینی آغاز شد، به رغم سرکوب شدید نیروهای امنیتی همچنان در ده‌ها شهر ایران ادامه دارد و با همراهی ایرانیان در بیش از ۱۵۰ شهر جهان همراه بوده است، شاهزاده رضا پهلوی از جهان خواست فشار بیشتری بر رژیم جمهوری اسلامی اعمال کنند.

او خواستار آمادگی گسترده‌تر برای سیستم ایرانی آینده‌ شد که سکولار و دمکراتیک است.

او با اشاره به حضور پررنگ زنان ایرانی در اعتراضات گفت: به عقیده من این خیزش در زمان مدرن، نخستین انقلاب زنان برای زنان است که با حمایت مردان، پسران و برادران و پدران انجام می‌شود.

شاهزاده رضا پهلوی گفت، اکنون این خیزش به جایی رسیده است که اسپانیایی‌ها می‌گویند Basta، به معنی کافی است.

شاهزاده رضا پهلوی ضمن محکوم کردن سرکوب اقلیت‌ها در ایران گفت که نماد اعتراضات جاری، زنان ایران‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد که نوع پوشش، پوشیدن حجاب یا نپوشیدن آن، انتخابی است که زنان باید آزادانه داشته باشند، حجاب نباید به بهانه مذهب و ایدئولوژی تحمیل شود.

او در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر بر اهمیت جدا کردن دین از سیاست تاکید کرد و گفت یک نظم دمکراتیک بدون تعریف روشن جدایی دین از سیاست ممکن نیست.

شاهزاده رضا پهلوی به جهان هشدار داد که پایان رژیم نزدیک است و جهان باید آماده باشد.

شاهزاده رضا پهلوی گفت رژیم در چند هفته یا چند ماه به پایان خود نزدیک می‌شود و باید به جایگزین‌ها فکر کنیم. روند گذار باید تحت مدیریت، آرام و صلح‌آمیز باشد.

او همچنین ضمن حمایت از دیپلماسی درباره معامله دولت جو بایدن با جمهوری اسلامی و دسترسی آزادانه جمهوری اسلامی به درآمد نفتی هشدار داد. شاهزاده رضا پهلوی در توییتی با مورد اشاره قرار دادن حساب توییتری رییس‌جمهوری آمریکا نیست از او خواسته است اگر تا کنون کاری برای مردم ایران نکرده است، دست‌کم پول گلوله‌هایی که با آن قلب مردم ایران را سوراخ می‌کنند را پرداخت نکند. اشاره شاهزاده رضا پهلوی به گزارش‌هایی است که اخیرا درباره آزادسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران منتشر شده است.

شاهزاده رضا پهلوی به خبرگزاری فرانسه گفت: «قدرت‌های غربی اغلب فکر می‌کنند که می‌توانند این رژیم را برای تغییر رفتار مجاب کنند اما جمهوری اسلامی در صادرات ایدئولوژی ریشه دارد و با این رژیم نمی‌توان همزیستی داشت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy