Thursday, Oct 6, 2022

صفحه نخست » ارسال موی بریده شده زنان ایتالیایی به سفارت ایران

hair_banner.jpgاین روزها به بازدید کنندگان از مرکز ملی هنر و معماری معاصر رم (MAXXI)، این امکان داده شده تا بتوانند در حرکتی نمادین علیه سرکوب های گسترده در ایران، دسته ای از موهای خود را کوتاه کرده و در جعبه ای بیاندازند که در پایان، به سفارت جمهوری اسلامی در رم ارسال خواهد شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

جیوانا ملاندری، وزیر پیشین میراث فرهنگی ایتالیا و رئیس مرکز ملی هنر و معماری معاصر رم نیز در میان کسانی ست که در همبستگی با اعتراضات اخیر ایران، قسمتی از موهای خود را بریده و در صندوق انداخت.

وی در این رابطه می گوید:

ایران کشوری است که در آموزش و پرورش سرمایه گذاری زیادی کرده و بیش از ٦‬٤‬ درصد از فارغ‌التحصیلانا ین کشور را زنان تشکیل می دهند. این یک واقعیت بسیار مهم است. ما نمی توانیم در برابر خیزشی که در پی این کشتار خشونت بار رخ می دهد بی تفاوت باشیم. آنها خواهران و دختران ماهستند. بعد از مهسا، تا امروز ١٣‬٣ ‬قتل دیگر رخ داده است.

در همین زمینه برنامه تلویزیونی ایتالیایی «le iene» با راه‌اندازی کارزاری در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی و حمایت از زنان معترض ایرانی، از بینندگان خود خواست که موهای خود را قیچی و با قرار دادن در پاکت نامه به سفارت ایران در رم ارسال کنند و سپس در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy