Friday, Oct 7, 2022

صفحه نخست » وحشت سردار کوثری از عدم وفادار ماندن نیروهای امنیتی: به وظایف خود عمل نکنید باید پاسخگوی فرماندهان باشید

kayhan_banner.jpgهشدار مقامات نظامی به نیروهای امنیتی برای سرکوب مردم

کیهان لندن - با وجود تهدید مقامات ارشد جمهوری اسلامی به ویژه فرماندهان نظامی و انتظامی، خیزش مردم ایران روز شنبه ۱۶ مهرماه نیز هزاران نفر را در شهرهای مختلف به خیابان کشاند.

همزمان سردار پاسدار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به مأموران امنیتی و انتظامی هشدار داد که «مسئولیت و تکلیف دارند تا امنیت کشور تضمین شود.»

کوثری معاون پیشین فرمانده «قرارگاه امنیتی ثارالله» در صحبت‌هایی که به نظر می‌رسد بیشتر واکنش به ریزش نیروهای امنیتی است به آنها هشدار داد: «اگر مسئولان امنیتی به وظیفه‌ای که برعهده دارند به‌ درستی عمل نکنند باید مقابل فرماندهان خود و مردمی که از سوی آشوبگران مورد تعرض و تعدی قرار می‌گیرند، پاسخگو باشند؛ بنابراین مسئولان انتظامی و امنیتی اکنون در حال انجام وظیفه ذاتی خود هستند و برخی تلاش‌ها برای تضعیف مأموران عمل‌کننده ناشی از عملکرد موفق این نیروها در برخورد با آشوبگران است.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

ریزش نیروهای امنیتی و تشدید اعتراضات برای جمهوری اسلامی به شدت نگران‌کننده شده است.

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز با بیان اینکه در مقابل یک «جنگ ترکیبی» قرار گرفتیم گفته «مسئولیت و مأموریت فرماندهی انتظامی کل کشور با همکاری سپاه و بسیج این است که با دقت کامل و با رعایت تمامی موازین، امنیت و آرامش کامل را به کشور بازگردانند.» اینکه مقات ارشد نظامی مدام به نیروهای تحت امر در مورد مأموریت‌شان توصیه و هشدار می‌دهند ناخواسته واقعیت‌های نهان را در عمق رژیم آشکار می‌کند.

انتشار تصویری از دو سرهنگ نیروی انتظامی در نماز جمعه با پای شکسته و گچ گرفته در صف نماز جمعه تهران بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت.

امروز شنبه ۱۶ مهرماه تا زمان تنظیم این گزارش دست‌کم در ۶ نقطه تهران اعتراضات و درگیری گزارش شد. وضعیت پایتخت آنقدر وخیم است که پرواز «شماره ۴۰۹۰» هواپیمایی زاگرس مشهد- تهران که گفته شد حامل احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد بود قبل از فرود به مهرآباد به خاطر شرایط اضطراری در تهران فرود نیامده و به مشهد برگشت.

سه روز پیش از این عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در یک نامه به اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفته بود «دشمن با توطئه‌های گوناگون سعی در نفوذ و ایجاد گسست در بدنه نیروهای مسلح و اختلاف بین سازمان‌های ارتش، انتظامی و سپاه دارد.»

شواهد نشان می‌دهد که تمرد و امتناع در برابر دستور سرکوب مردم در نیروهای انتظامی و نظامی گسترش می‌یابد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy