Saturday, Oct 15, 2022

صفحه نخست » جزییات تازه از قتل وحشيانه دختر نوجوان، در حمله لباس شخصی‌ها به مدرسه دخترانه

ardebil_banner.jpgشورای هماهنگی تشکل‌‌های صنفی فرهنگیان ایران خبر داد که در جریان حمله لباس‌ شخصی‌ها به دانش‌آموزان یک دبیرستان دخترانه در اردبیل، یک دانش‌آموز بر اثر خون‌ریزی داخلی در بیمارستان فاطمی جان باخته است.

به‌رغم تکذیب رسمی از طرف یک مقام آموزش و پرورش، گزارش‌ها از ایران در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که والدین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه در اردبیل نگران عده‌ای از آنها هستند که «مفقود» شده‌اند.

***

ایران وایر - بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع موثق محلی دختر نوجوانی که بر اثر ضرب و جرح ماموران لباس شخصی در دبیرستان شاهد اردبیل دچار خونریزی داخلی شده و جان باخته است اسرا پناهی جانقاه نام داشته و یکی دیگر از دانش‌آموزان این فاجعه به نام آیتک در حال حاضر در کماست

پیشتر گفته شده بود اسرا نام شناسنامه‌ای این دختر نوجوان است که او را با نام آیتک صدا می‌زنند.

منابع آگاه می‌گویند در پی مقاومت دختران دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل برای حضور پیدا کردن در یک مراسم حکومتی برای اجرای سرود «سلام فرمانده»، نیروهای لباس شخصی به «دبیرستان دخترانه شاهد - شهید رانی نظام» اردبیل حمله کرده و تعدادی از دانش‌آموزان مجروح و بازداشت شده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به دنبال انتشار این خبر و با شکل گرفتن موجی از واکنش‌های عمومی نسبت به خبر جان باختن این دانش‌آموز در حمله نیروهای امنیتی به دبیرستان شاهد، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیز از پیگیری و بررسی موضوع کشته شدن این نوجوان خبر داد.

این شورا با تاکید بر اینکه تمام خبرهای مرتبط با حمله نیروهای امنیتی به این مدرسه «صحت کامل دارد»، این اتفاق را در ادامه روند تعرض نیروهای امنیتی به مدارس مختلف در سطح کشور در هفته‌‌های گذشته توصیف کرد.

در بخش دیگری از اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان اعلام شده است: «این تعرض‌های غیرقانونی مرحله جدیدی از سیاست‌های سرکوب‌گرانه حاکمیت علیه مدرسه، دانش‌آموزان و معلمان است. این شورا از حاکمیت می‌خواهد که به این رفتارهای سرکوبگرانه پایان دهد و صدای دانش‌آموزان و مردم را بشنود.»

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل و مدیر کل آموزش و پرورش این استان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا خبر کشته شدن این دختر دانش‌آموز را تکذیب کردند. مدیر کل آموزش و پرورش گفت که دانش‌آموزان پس از راهپیمایی حکومتی در روز چهارشنبه ۲۰ مهر، با «آرامش» به مدرسه خود بازگشتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy