Saturday, Oct 15, 2022

صفحه نخست » مرخصی مشکوک مهدی هاشمی قبل از آتش سوزی در زندان اوین

hashemi_banner.jpgیاسر هاشمی در کلاب‌هاوس از مرخصی عجیب برادرش، مهدی هاشمی که در بند ۷ و ۸ زندان اوین محبوس بوده، خبر داده است. او گفته که وقتی مهدی روز جمعه به زندان اوین مراجعه کرده، ماموران به او گفته‌اند فعلا نمی‌خواهد بیایی، در مرخصی بمان

بی بی سی - در پی آتش‌سوزی و شنیده‌شدن صدای تیراندازی و انفجار در زندان اوین که محل نگهداری بسیاری از زندانیان سیاسی و معترضان اخیر است، هنوز تصویر روشنی در مورد علت آتش‌سوزی وجود ندارد.

در میان گمانه‌زنی‌ها، یاسر رفسنجانی، برادر مهدی هاشمی که دوره حبسش را گفته شده در بند هفت زندان اوین طی می‌کند، شنبه شب و ساعتی پس از وقایع زندان اوین، در شبکه اجتماعی «کلاب‌هاوس» گفت که مهدی هاشمی قرار بوده روز جمعه بعد از پایان مرخصی به زندان برگردد ولی «به او گفتند فعلا نیا».

یاسر هاشمی در صحبت‌های خود این گمانه را مطرح کرد که تمدید مرخصی برادرش می‌تواند مربوط به آتش‌سوزی امشب بوده باشد.

یاسر هاشمی گفت هم اعطای مرخصی به برادرش و هم تمدید ناگهانی آن، برای مهدی هاشمی غیرمنتظره بوده است.

در هفته‌های اخیر شمار زیادی از معترضان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند و این احتمال نیز مطرح است که تمدید مرخصی برخی زندانیان به دلیل ازدحام ناگهانی جمعیت زندان باشد.

زندان اوین در چهار هفته اخیر همزمان با اعتراضات سراسری در ایران صحنه تحص و اعتراض زندانیان بوده است.

همزمان ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی از تجمع معترضان در سعادت آباد در خیابان منتهی به اوین منتشر شده است. معترضان روی خیابان سنگ ریخته و لاستیک آتش زده اند. بی بی سی مستقلا این ویدئو را تایید نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy