Sunday, Oct 16, 2022

صفحه نخست » وقاحت فرمانده انتظامی ارومیه در ارتباط با قتل نیما شفیق دوست

veghahat_banner.jpgاو به دلیل گاز گرفتگی سگ درگذشت

ایران وایر - حسن‌ شیخ‌نژاد، فرمانده انتظامی ارومیه اخبار منتشره درباره جان باختن «نیما شفق‌دوست»ِ در اعتراضات اخیر را رد کرده و اعلام کرد این نوجوان ۱۶ ساله به دلیل عفونت ناشی از گاز گرفتگی سگ فوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «انتظامی آذربایجان غربی»، فرمانده انتظامی ارومیه با انتقاد از رسانه‌های به اصطلاح «معاند» که در مورد مرگ‌ نوجوان ارومیه‌ای سعی در «گمراهی مردم» دارند، گفت: « با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که نامبرده حدود ۳ هفته پیش به علت اینکه توسط سگ گاز گرفته شده است به یکی از مراکز درمانی ارومیه مراجعه و سپس از ادامه درمان در بیمارستان خودداری کرده و در منزل تحت مداوا قرار می‌گیرد؛ که متأسفانه به علت شدت عفونت محل گاز گرفتگی، در نهایت فوت می‌کند.»

شیخ‌نژاد در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که پیش‌تر رسانه‌های مختلف نوشته بودند که این نوجوان در حین شرکت در اعتراضات خیابانی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و خانواده‌اش به دلیل ترس از دستگیری به مراکز درمانی نمی‌روند و شروع به مداوا در خانه می‌کنند که نیروهای امنیتی متوجه این امر شده و با یورش به خانه، نوجوان مجروح را با خود می‌برند و چند روز بعد در تاریخ ۱۳ مهر ماه جنازه او را تحویل خانواده می‌دهند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در یک ماه گذشته از ادعای حاکمیت درباره مرگ خود مهسا امینی -که دلیل آغاز گسترده اعتراضات خیابانی شد- تا دلایل مرگ نیکا شاکرمی، حدیث نجفی، سارینا اسماعیل‌زاده و... به طور کل روایت‌های مقامات جمهوری اسلامی مورد قبول مردم نبوده و این روایت‌ها بیشتر باعث شعله‌ور شدن خشم معترضان شده است.

بنا بر اعلام سازمان «عفو بین‌الملل» در اعتراضات سراسری مردم ایران که تا امروز حدود یک ماه از آن می‌گذرد دست کم ۲۳ کودک کشته شدند.

در همین زمینه:

نماینده اردبیل: اسرا پناهی خودکشی کرده و پدرش اعدام شده است

ایندیپندنت فارسی - کاظم موسوی، نماینده اردبیل، روز یکشنبه، ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر)، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی ادعا کرد که مرگ اسرا پناهی به خیزش سراسری مردم علیه حکومت مرتبط نیست و او «خودکشی کرده است».

این نماینده مجلس، اخبار منتشر شده را مبنی بر اینکه اسرا پناهی در اثر یورش نیروهای امنیتی به دانش‌آموزان در یک مدرسه جان باخته است، تکذیب کرد.

asra-panahi.jpgاو در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه «کسانی که در اغتشاشات اخیر اردبیل حضور دارند، مردم این استان نیستند»، منکر حوادث روزهای گذشته شد و گفت: «در اردبیل هیچ اتفاقی نیفتاده است، با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، پدر و مادر دختر فوت‌شده دو سال پیش طلاق گرفته و پدر این دختر اخیرا اعدام شده است. این دختر چند روز پیش قرص خورده و خودکشی کرده است.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

نماینده اردبیل، نیر، نمین، و سرعین در مجلس، همچنین با اشاره تلویحی به اظهارات علی دایی افزود: «آن‌ها باید توجه داشته باشند که در بستر امنیت که فراهم شد، توانستند اسطوره شوند، اما امروز از اغتشاشگران حمایت می‌کنند، این افراد احترام خود را باید حفظ کنند.»

گزارش نهایی مجلس: مهسا امینی «به هیچ‌وجه مورد ضرب و جرح قرار نگرفته است»

رادیو بین المللی فرانسه - مجلس ایران، با تایید یافته‌های پزشکی قانونی، اعلام کرده است که مهسا امینی «به هیچ‌وجه مورد ضرب و جرح قرار نگرفته است». در گزارش مجلس، پلیس امنیت اخلاقی، جای خود را به پلیس امنیت «عمومی» داده است.

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد جان باختن مهسا امینی، امروز، یکشنبه ۲۴ مهرماه، در صحن علنی مجلس قرائت شد. این گزارش، با تایید گزارش پزشکی قانونی، ادعا دارد که «در مواجهه، انتقال و استقرار» مهسا امینی به «پلیس امنیت عمومی»، «هیچ‌گونه ضرب‌وجرحی صورت نگرفته است.»

در این گزارش آمده است:

هیچ‌گونه ضرب و جرح و برخورد فیزیکی‌ در مواجهه، انتقال و استقرار مرحومه خانم امینی در محل پلیس امنیت عمومی صورت نگرفته است. با توجه به گزارش پزشکی قانونی کشور (مبتنی بر سوابق بیمارستانی، انجام معاینه ظاهری، کالبد گشایی، نمونه‌برداری، انجام آزمایش‌های تخصصی) اعلام می‌دارد فوت نامبرده بر اثر برخورد فیزیکی، ضرب و شتم یا اصابت هر گونه ضربه به وی نبوده است.

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گزارش امروز خود، همچنین «میزان و کیفیت اثربخشی اقدامات درمانی» از زمان زمین افتادن مهسا امینی تا رسیدن نیروهای اورژانس را «قابل تأمل» دانسته و می‌افزاید «زمان صرف شده برای رفع موانع حرکت آمبولانس بدلیل ازدحام جمعیت در مقابل درب خروجی از محوطه ساختمان پلیس امنیت عمومی برای عزیمت به بیمارستان (جمعاً به مدت "۴۴:'۶ دقیقه) در روند درمانی نامبرده بی تاثیر نبوده است.»

گزارش نهایی مجلس اضافه کرده است که:

با توجه به اقدامات درمانی به عمل آمده نسبت به متوفیه از زمان وقوع حادثه تا موقع فوت نامبرده در بیمارستان، قصور یا تقصیری از ناحیه اورژانس کشور و بیمارستان کسرای تهران مشاهده نگردید.

در این گزارش همچنین آمده است که خانواده مهسا امینی « بر پیگیری از طریق مراجع قضایی تأکید داشته و در کمیسیون حضور نیافتند.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها پس از «بررسی همه جانبه» مرگ مهسا امینی، توسط کمیته ویژه‌ای از مسئولین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب)، «پلیس امنیت عمومی»، بازرسی فراجا، پزشکی قانونی و اورژانس تهران، منتشر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy