Tuesday, Oct 18, 2022

صفحه نخست » جواهرساز معترض در آستانه بازگردانده‌شدن اجباری به ایران

اختصاصی صدای آمریکا - راضیه جلیلی، هنرمند جواهرساز، در پی سخنان اعتراضی در جریان مراسم اهدای جوایز یک مسابقه بین‌المللی در ژنو، در خطر بازگردانده‌شدن اجباری به ایران قرار دارد.

raziye-jalili-1-3.jpgصدای آمریکا به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد، روز دوشنبه، راضیه جلیلی، هنرمند جواهرساز ایرانی، که در مسابقات «Swiss Skills» در ژنو شرکت کرده بود و برنده مدال طلای این مسابقات شده بود، به دلیل استفاده از تریبون مراسم برای ابراز حمایت از اعتراضات سراسری و محکوم کردن سرکوب معترضان توسط جمهوری اسلامی، با برخورد هیات همراه ایرانی روبه‌رو شده و در خطر بازگرداندن اجباری به ایران قرار دارد.

بنابر اسناد و مدارک موثق دریافتی توسط صدای آمریکا، راضیه جلیلی در پی سخنان اعتراضی خود در حمایت از معترضان و محکوم کردن سرکوب آنها، از دریافت جایزه خودداری کرده بود.

raziye-jalili.jpgدرپی این اقدام، مقامات همراه هیات جمهوری اسلامی، او را به بهانه «نامناسب بود احوال جسمی‌اش» از جلسه خارج و به هتل محل اقامت‌شان هدایت کردند. در پی این اتفاق، با پیگیری برخی فعالان حقوق بشری مستقر در ژنو که در جریان موضوع قرار گرفته بودند، مقامات پلیس دیپلماتیک و قضایی سوئیس در جریان قرار گرفتند و برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

000.jpgهیات ایرانی به مقامات پلیس و قضایی اعلام کرد که خانم جلیلی صبح روز سه‌شنبه به ایران بازخواهد گشت. اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که مقامات رسمی جمهوری اسلامی که همراه هیات ایرانی بودند، راضیه جلیلی را تحت حفاظت شدید قرار داده‌اند و از تماس‌گیری آزادانه او با افراد خارج از هیات جلوگیری به عمل آورده‌اند.

منابع موثق که در جریان پرونده قرار دارند، باور دارند که راضیه جلیلی بشدت تحت فشار است و بازگرداندن اجباری او با توجه به شرایط فعلی می‌تواند جانش را در خطر قرار دهد. تلاش‌ها برای جلوگیری از بازگرداندن او همچنان ادامه دارد.



***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy