Tuesday, Oct 18, 2022

صفحه نخست » مصاحبه الناز رکابی پس از ورود به ایران

elham_banner.jpgصدای آمریکا - الناز رکابی که شرکتش در رقابت‌های آسیایی صخره‌نوردی در کره جنوبی بدون حجاب اجباری با جنجال‌های زیادی همراه شده بود، بامداد چهارشنبه در میان نگرانی‌هایی مبنی بر دستگیری و ممنوع‌الخروجی او در میان استقبال صدها نفر از هوادارانش وارد تهران شد.

الناز رکابی به محض ورود به ایران جلو دوربین های دو خبرگزاری حکومتی قرار گرفت و در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما گفت: «همان طور که در فضای مجازی هم توضیح دادم این اتفاق کاملا سهوی بود.»

وی افزود: «با توجه به‌ جو مسابقات درگیر مسائل فنی بودم و از آنجا که در بخش بانوان در قرنطینه بودم، پس از پوشیدن لباس و کفش از گذاشتن حجاب غافل شدم.»



رکابی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون واکنش های صورت گرفته به حضور بدون حجاب وی در مسابقات نیز گفت: «تندروی‌هایی اتفاق افتاد، اما من در سلامت کامل برگشتم و مشکلی برای من پیش نیامد و تنشی نیز وجود نداشت.»

وی با رد برخورد مسئولان تیم و ۴۸ ساعت بی‌خبری پس از مسابقه، افزود: «طبق برنامه‌ریزی قبلی به ایران برگشتیم.»

مصاحبه الناز رکابی با دو خبرگزاری حکومتی در میان فشارهای امنیتی پس از ورود به ایران

تصور می شد الناز رکابی ۳۳ ساله در حمایت از اعتراضات در ایران روسری خود را برداشته است، اما او در صفحه اینستاگرام خود نوشت که نداشتن روسری در جریان مسابقه غیرعمدی بوده است.

او افزود: «برنامه‌ریزی ضعیف بود و من پیش‌بینی نشده برای صعود فراخوانده شدم.»

رکابی در این مسابقات چهارم شد. او در سال ۱۴۰۰ مدال برنز مسابقات ترکیبی زنان در مسابقات جهانی صخره نوردی را به دست آورد.

پس از پایان مسابقه گزارش شده بود که دوستان خانم رکابی نتوانسته‌اند با او تماس بگیرند و نگرانی‌هایی برای امنیت او وجود دارد.

فدراسیون بین المللی صخره‌نوردی پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که با رکابی در تماس بوده و «در تلاش برای اثبات حقایق» است. این فدراسیون همچنین گفته بود که در بدو ورود الناز به ایران به نظارت بر وضعیت او ادامه خواهد داد، چرا که «ایمنی ورزشکاران برای ما بسیار مهم است و ما از هر تلاشی برای ایمن نگه داشتن یک عضو ارزشمند جامعه خود در این شرایط حمایت می‌کنیم.»

اعتراضات ناشی از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی پس از سپری شدن حدود یک ماه همچنان ادامه دارد و ابعاد جهانی آن نیز رو به گسترش است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy