Tuesday, Oct 18, 2022

صفحه نخست » تسنیم شش اسرائیلی کشته شده در دو سال را عضو موساد جا زد و از مرگشان در یک هفته خبر داد!

19-2.jpgایران اینترنشنال - در حالی که خبرگزاری تسنیم با ذکر شش نام، از کشته شدن شش عضو موساد در بازجویی در هفته گذشته و به دلیل ناموفق بودن عملیات خرابکاری در مرکز صنعتی اصفهان خبر داد، مشخصات این شش نفر نشان می‌دهد آنان در دو سال گذشته و به دلایل مختلف فوت شده‌اند.

بابک اسحاقی، خبرنگار ایران‌اینترنشنال در اسرائیل اما با اشاره به گزارش رسانه‌های اسرائیلی گفت که این مطلب خبرگزاری تسنیم بر اساس یک جست‌وجوی ناشیانه در گوگل نوشته شده است.

خبرگزاری تسنیم نوشته است «تومر ایکس»، «آیالون شاپیرا»، «شارون اسمال»، «شایلی وست لند»، «اوفک آهارون»، «ایتامار الحرر»، شش افسر موساد بودند که به اتهام ارتباط با دستگاه امنیتی ایران، در مراحل بازجویی به دست موساد کشته ‌شدند.

این خبرگزاری تصاویر این افراد را نیز منتشر کرده است.

با این حال بررسی اسامی این افراد نشان می‌دهد آن‌ها افرادی از ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی ارتش اسرائیل هستند که از دو سال پیش تاکنون به علل مختلف در اسرائیل جان باخته‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

از جمله اوفک اهرون و ایتامار الحرار، دو سرباز ارتش هستند که ۱۳ ژانویه ۲۰۲۲ یعنی حدود هشت ماه پیش، به دلیل تیراندازی اشتباه متقابل به یکدیگر در نزدیکی مرز با کرانه باختری کشته شدند.

شارون اسمان، افسر وظیفه ارتش اسرائیل، سال گذشته میلادی به دلیل ایست قلبی فوت شده است. شیلی وستلند، سرباز وظیفه ارتش اسرائیل نیز دوم ژوئن سال گذشته میلادی به دلیل بی‌هوش شدن در حین تمرین ارتش فوت شده است.

ایالون شپیر هم که کارمند دفتری موساد بوده، در ۲۴ دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی فوت و دلیل مرگ او خودکشی ذکر شده است.

تومر ایکس نیز که افسر وظیفه اطلاعاتی بوده، دو سال پیش در زندان فوت شده و دلیل مرگ او هم خودکشی ذکر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy