Monday, Oct 24, 2022

صفحه نخست » واکنش راب مالی به انتقادات از او

rm_banner.jpgرادیو فردا - با بالا گرفتن انتقادات از توییت راب مالی، نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران، این دیپلمات ارشد آمریکایی به رادیو فردا گفت که تنها این معترضان ایرانی هستند که می‌توانند سخن‌گوی خود باشند و نه هیچ شخصی در دولت آمریکا.

آقای مالی روز شنبه به دنبال تظاهرات ده‌ها هزار نفر از ایرانیان در برلین و دیگر نقاط جهان از جمله واشینگتن، علیه حکومت جمهوری اسلامی در توییتی نوشت که تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم ایران «برای درخواست رعایت و احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر از سوی حکومت‌شان» ادامه دارد.

توییت آقای مالی اما در شبکه‌های اجتماعی این‌گونه تفسیر شد که او خواسته مردم را تغییر رفتار حکومت ایران می‌داند و نه تغییر خود حکومت.

این مقام آمریکایی در پاسخ به انتقادات از توییت خود به رادیو فردا گفت: «نه من و نه دولت آمریکا نمی‌توانیم ادعای سخن‌گویی معترضان را داشته باشیم. تنها خود آن‌ها هستند که می‌توانند چنین کنند و من هرگز قصد ندارم که چیزی غیر از این بگویم.»

راب مالی در ادامه افزود: «آنچه ما از زمان آغاز اعتراضات می‌توانستیم انجام دهیم و تاکنون نیز انجامش داده‌ایم، اقداماتی قاطع در جهت حمایت از حقوق بنیادین مردم ایران بوده است، از جمله این که اطمینان پیدا کنیم آن‌ها از ابزار لازم برای ارتباط با یکدیگر و دنیا برخوردارند و همچنین رژیم و مقاماتش را به دلیل سرکوب بی‌رحمانه هدف تحریم قرار دهیم.»

دولت جو بایدن در بحوحه اعتراضات مردمی در ایران برای مقابله با روش‌های حکومت جمهوری اسلامی که متوسل به فیلترینگ گسترده و قطع یا کند کردن اینترنت شده است، مجوزی را صادر کرد که بر اساس آنن شرکت‌های خارجی می‌توانند به مردم ایران خدمات اینترنتی ارائه دهند.

گزارش حاکی است که کاخ سفید همچنین برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران با ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس وارد مذاکره شده است.

ایالات متحده همزمان با این اقدامات نهادها و افراد دخیل در سرکوب معترضان در ایران را نیز تحریم کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy