Tuesday, Oct 25, 2022

صفحه نخست » فاطمه صادقی دختر خلخالی: مساله زنان ایرانی تحقیری است که سیستماتیک از سوی حکومت وارد می‌شود

01_sadeghi.jpgفاطمه صادقی پژوهشگر سیاسی و فعال حقوق زنان درباره اعتراضات جاری در ایران به روزنامه اعتماد چاپ تهران گفته است «مساله زنان در جامعه ایرانی، تحقیری است که به شکل سیستماتیک از سوی حکومت بر آنان وارد می‌شود. هدف حکومت هم از اجباری کردن حجاب و نادیده گرفتن حقوق انسانی زنان، به فعل رساندن همین تحقیر است».

فاطمه صادقی گفته «آنچه ما شاهدش هستیم، این است که هر روز با طرح‌های مختلف زنان را تحقیر و سعی می‌کنند از حضور اجتماعی آنان بکاهند و به سمت خانه و نقش‌های سنتی سوق‌شان بدهند. از جمله طرح تعالی جمعیت را می‌شود مثال زد».

روزنامه اعتماد از قول فاطمه صادقی نوشته است شعار «زن، زندگی، آزادی» بر خلاف برخی از شعارهای انقلاب بهمن ۵۷ «بسیار مترقی است و آدم‌های متفاوتی در سراسر جهان با آن ارتباط برقرار می‌کنند... در حقیقت زنان در ایران دارند چیزی را فریاد می‌زنند که در بسیاری از نقاط دنیا زنان و مردان با آن احساس همدلی می‌کنند و آن گستردگی تبعیض‌های جنسیتی است».

01_khalkhali.jpg

فاطمه صادقی گفته «ما اینجا چندان با مساله مذهب مواجه نیستیم» و «شاهدیم که بسیاری از زنان محجبه و دیندار هم با این جنبش همراه هستند».

فاطمه صادقی پژوهشگر و کنشگر در زمینهٔ حقوق زنان است. او یکی از فرزندان صادق خلخالی و دارای دکترای علوم سیاسی دارد. صادقی عضو تحریریه فصلنامه گفتگو است او مدافع جنبش فمینیستی در ایران و منتقد علیه حجاب اجباری است و در سال ۱۳۸۷ مقاله‌ای در نقد حجاب اجباری منتشر کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy